۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81248236
T T
۰ نفر
27 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان بوكاني خريداري شد

بوكان، مهاباد - ايرنا - كارشناس امور شهر و روستاي فرمانداري بوكان گفت: از ابتداي فصل خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان اين شهرستان تاكنون 27 هزار تن گندم خريداري شده است.

ميكاييل دامنگير روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان اين شهرستان دو مكان به صورت سرپوشيده و شش مركز به صورت روباز در مناطق مختلف اين شهرستان داير شده است.

وي گفت: براي خريد گندم از كشاورزان تاكنون بيش از 280 ميليارد ريال در نظر گرفته شده كه از اين ميزان 210 ميليارد ريال به كشاوزان پرداخت شده و بقيه نيز در چند روز آينده پرداخت مي شود.

دامنگير ادامه داد: پيش بيني مي شود تا پايان فصل خريد گندم بيش از 50 هزار تن محصول از كشاورزان بوكاني خريداري و در انبارها و سيلوهاي اين شهرستان ذخيره سازي شود.

وي افزود: به دليل افزايش قيمت گندم توسط دولت و واريز به موقع پول كشاورزان، آنها نسبت به پارسال رغبت بيشتري نسبت به تحويل گندم به مراكز خريد دارند.

كارشناس امور شهري و روستايي فرمانداري بوكان ميزان خريد گندم از كشاورزان را در سال گذشته حدود 93 هزار تن اعلام كرد و گفت: امسال به دليل خشكسالي‌ها و كمبود بارندگي برداشت گندم 20 درصد كاهش نشان مي دهد.

وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود امسال 80 هزار تن گندم از مزارع ديمي و آبي اين شهرستان برداشت شود.

ظرفيت ذخيره سازي گندم در شهرستان بوكان افزون بر 25 هزار تن است.

بوكان همه ساله بيشترين ميزان توليد گندم را در آذربايجان ‌غربي به خود اختصاص داده و يكي از قطب‌هاي مهم كشاورزي و دامداري در استان است.

7510/584/581

سرخط اخبار استان‌ها