۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۱
کد خبر: 81226378
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوين: فرهنگ اسلامي و ديني بايد بيشتر در روستاها ترويج شود

قزوين - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: فرهنگ اسلامي و ديني بايد بيش از گذشته در سطح روستاها ترويج و گسترش يابد.

به گزارش ايرنا، آيت اله 'هادي باريك بين' روز شنبه در ديدار با جمعي از دهياران و شوراهاي اسلامي روستاهاي استان، افزود: دهياران بايد در ترويج و گسترش فرهنگ ديني در روستاها تلاش كرده و اين فرهنگ را بيش از پيش احيا كنند.

وي به برپايي و اقامه نمازجماعت در روستاها و ترغيب جوانان به حضور در مساجد و ارتباط بيشتر با روحانيت تاكيد و اظهاركرد: ارتباط و تعامل روستاييان با حوزه هاي علميه باعث تبيين احكام اسلامي در بين روستاييان و پاسخگويي مناسب به شبهات ديني و شرعي ساكنين روستاها مي شود.

نماينده مردم استان قزوين در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: خوشبختانه شوراهاي اسلامي با تلاش هاي سازنده خود فعاليت هاي خوبي را براي آباداني روستاها ارايه كرده و گام هاي خوب و ارزشمندي در جهت عمران و آباداني برداشته اند كه جاي تقدير دارد.

امام جمعه موقت قزوين نيز در اين ديدار گفت: دهياران در توسعه و آباداني روستاها نقش اساسي دارند

و مي توانند با برنامه ريزي دقيق و درست در روستاها، جلوي مهاجرت بي رويه روستاييان به شهر را گرفته تا روستاها مركز توليد و زندگي بخش بزرگي از جمعيت كشور باشند.

حجت الاسلام والمسلمين 'محمدحسن باريك بين' به آموزش مسايل ديني در بين روستاييان تاكيد كرد و افزود: دهياران بايد به فرهنگ اسلامي و ديني در بين روستاييان اهميت بيشتري داده و از وجود روحانيون براي تحقق اين امر استفاده كنند.

مدير كل دفتر روستايي استانداري قزوين نيز در اين ديدار به فعاليت اين دفتر در جهت توسعه و آباداني روستاهاي استان اشاره كرد و افزود: در شوراهاي اسلامي مهمترين اصل بايد خدمت به مردم و عمران و آباداني باشد و همه با همدلي و وفاق، اين امر را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهيم.

'كريم حبيبي انبوهي' افزود: در حال حاضر 28 هزار دهيار در سطح روستاهاي كشور براي عمراني و آباداني روستاها خدمت مي كنند.

وي در پايان اظهاركرد: خوشبختانه دهياران تاكنون خدمات خوب و شايسته اي را براي روستاييان ارايه كرده اند كه اين حجم خدمات جاي قدرداني دارد.

استان قزوين داراي 510 دهياري است.

7390/ 614

سرخط اخبار استان‌ها