۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81189237
T T
۰ نفر
انقلابات منطقه به دلیل نداشتن رهبری توانمند منحرف شد

قروه - ایرنا - استاندار كردستان گفت: انقلابات منطقه به دلیل نداشتن رهبری توانمند به انحراف كشیده شد كه این نشان دهنده اهمیت رهبری در یك انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) در مسجد جامع سریش آباد قروه، افزود: شخصیت امام(ره) در بعد فردی و اجتماعی به عنوان فقیه، مرجع تقلید، رهبر سیاسی و دینی و رهبر انقلاب را نمی توان در مدت كوتاهی به طور كامل شناخت.

وی با اشاره به رهبری امام خمینی و ایجاد وحدت در مردم اظهار كرد: امام (ره) شعارهای پراكنده مردم را در قالب یك شعار 'استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ' متحد كردند.

وی به دو بیماری و گرفتاری نبود استقلال و آزادی در نظام شاهنشاهی اشاره كرد و گفت: با عدم استقلال ایران همه شئون مملكت در اختیار آمریكا و قدرت های بزرگ جهانی بود.

استاندار كردستان افزود: وجود 80 هزار مستشار آمریكایی در ایران نشان می داد كه همه اختیار نیروهای مسلح در ید و قدرت آن ها بود و سیاست داخلی و خارجی به طور كامل را در اختیار خود داشتند.

وی به راه حل دست یافتن پیروزی انقلاب توسط امام(ره) اشاره كرد و افزود: امام خمینی (ره) راه حل استقلال و آزادی را در جمهوری اسلامی یافت.

به گفته وی امام راحل ثابت كرد كه با تكیه بر دین می توان به استقلال، آزادی، پیشرفت و توسعه رسید.

استاندار كردستان اظهار كرد: انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب در جهان است و همه اقشار مردم را در نظر گرفته است و متعلق به قشر خاصی نیست.

زاهدی با اشاره به اینكه مردم سریش آباد به معنای واقعی منزلت امام خمینی (ره) را ارج نهاده اند، افزود: در طول خدمت خود در چند استان در هیچ شهری شاهد این نبوده ام كه مردم سالگرد ارتحال امام(ره) را همچون روزهای عزاداری عاشورا برگزار كنند.ك/2

7345

سرخط اخبار استان‌ها