۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81111231
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه نهمين گزارش عملكرد خود را منتشر كرد

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه روز دوشنبه نهمين گزارش عملكرد خود را در روزهاي يازدهم تا سيزدهم فروردين 93 بر روي وبسايت شخصي خود منتشر كرد.

به گزارش ايرنا، 'ابراهيم رضايي بابادي' در اين گزارش آورده است؛ روز دوشنبه (يازدهم فروردين) ملاقاتي با مدير هتل پارسيان داشتم، بحث تخصيص وام براي توسعه هتل بود كه رايزني هاي لازم را انجام خواهم داد.

به هر حال يكي از ضرورت هاي توسعه وجود امكانات آبرومند اقامتي است كه هتل پارسيان اين امكانات را دارد و يك هتل پنج ستاره است. ما نيز به توسعه آن كمك خواهيم كرد، براي رشد گردشگري و توريسم نياز هست كه هتل هاي خوب و مدرن داشته باشيم، از طرف ديگر براي جذب هيات ها و سرمايه گذاراني كه براي سرمايه گذاري به كرمانشاه مي آيند، ما به اين نوع هتل ها نياز داريم.

با دكتر نيكبخت رييس دانشگاه علوم پزشكي نيز در روز دوشنبه ملاقاتي داشتم، بيشتر در باره برنامه هاي دولت صحبت كرديم، قبلا هم صحبتي در باره املاك دانشگاه علوم پزشكي داشتيم كه قرار شد تحولي در اين زمينه ايجاد كنيم و با استفاده از آنها امكانات مدرني ايجاد شود.

به هر حال با محدوديت هايي كه دولت دارد، مديريت و ابتكار ما بايد به اين سمت برود كه با استفاده از امكانات موجود بتوانيم ساخت و سازهاي مدرني را براي مردم ايجاد كنيم و از فضاهاي اضافي استفاده بهينه كنيم، من هم در اين باره با معاون هماهنگي امور عمراني صحبت كردم و قرار شد اين كار انجام شود.

بحث ديگري كه سياست سال جاري دولت است، به حداقل رساندن هزينه هاي مردم در بخش سلامت با استفاده از بيمه ها و درآمدهاي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها مي باشد، مردم حداقل انتظاري كه از يك دولت دارند تامين سلامتشان است، حالا گيريم كه هيچ بحث توسعه اي هم براي مثال در كار نباشد حداقل مردم سالم باشند و حيات شان در خطر و ناراحتي نباشد، آقاي روحاني هم خوشبختانه روي اين مسئله بسيار تاكيد دارد.

آقاي نيكبخت اطلاعات خوب و طرحي عملياتي در اين زمينه داشت كه با اجراي آن واقعا مي توانيم دگرگوني خوبي در وضعيت امكانات سلامت براي مردم داشته باشيم.

در ادامه برنامه هاي روز دوشنبه، با آقايان منوچهري و محبي نماينده هاي شهرستان هاي سنقروكليايي و پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجاني ملاقات داشتم و در باره پيگيري طرح هاي كلان استان صحبت كرديم، طرح هاي كلاني مثل راه آهن و آزاد راه همدان ـ كرمانشاه ـ خسروي و راه اندازي مرز رسمي شوشمي براي رفت و آمد مسافرين كه مدتي است مشغول پيگيري اين طرح هستم و كارهايش در حال انجام است.

خوشبختانه هم اكنون استانداري و مديران استان ارتباط خوبي با نماينده ها دارند و اين كمك مي كند كه مسائل استان بدون حاشيه پيش برود، كمك نمايندگان به پيشبرد مسائل استان بسيار كمك مي كند، براي نمونه آقاي مصري در زمينه پالايشگاه واقعا خيلي خوب در حال پيگيري است.

در ادامه برنامه ها ديداري نيز با آقاي جليليان نماينده اسلام آباد غرب داشتم و در باره انتقال كارخانه قند اسلام آباد به خارج از شهر و توسعه اين كارخانه صحبت كرديم، اين كارخانه متعلق به سازمان اتكا (وابسته به وزارت دفاع) است و به همين دليل، نمي تواند از وام هاي صندوق توسعه استفاده كند و به هر حال انتقال آن مشكلاتي ايجاد كرده كه بايد با كمك وزارت دفاع آن را حل كنيم و به خارج شهر منتقل شود.

در ادامه ملاقاتي هم با آقاي عظيمي داشتم، ايشان قبلا مديركل شيلات استان بوده اند و الان نماينده بنياد مستضعفان هستند و در پروژه چهار هزار هكتاري براي كشاورزي فعاليت مي كند، ايشان مطالبي در باره تامين آب در تابستان مطرح كردند و همچنين توضيحاتي در باره يك سد كه در حال ساخت است، دادند. صحبت هايي هم در باره دعوت آقاي فروزنده (رييس بنياد مستضعفان) براي سرمايه گذاري در كشاورزي استان داشتيم.

حسن بزرگ آقاي فروزنده اين است كه با استفاده از كارشناسان داخلي و خارجي، وسايل و امكانات و روش هاي مدرنِ كشت و برداشت، اين كار را انجام مي دهند، يعني بودنشان و توسعه كارشان مي تواند يك الگو براي كشاورزان منطقه بشود و باعث بالارفتن راندمان توليد شود.

انجام روش هاي نوين و بهره وري از امكانات علمي نوين بسيار مهم است، ما امكان توسعه سطح زيركشت به معناي استفاده از زمين هاي زياد را نداريم و بهترين كار و تنها كاري كه مي توانيم انجام دهيم اين است كه بهره وري سطح زيركشت فعلي را بالا ببريم تا توليدمان چند برابر شود.

روز يازدهم جلسه اي هم با آقاي بهنيا (مديركل فن آوري اطلاعات) داشتم، قبل از عيد دو سه جلسه داشتم و در آن جلسات قرار شده بود كه ايشان طرح هاي توسعه اي خود را در اين زمينه به صورت مدون ارائه كنند، حدود 15 مورد را آورده بودند كه در باره تك تك آنها بحث كرديم اگر اين كار انجام شود و بتوانيم در سطح وسيع اين بحث فن آوري اطلاعات را گسترش دهيم مي توانيم تعداد زيادي شغل در زمينه 'آي تي'، برنامه نويسي و ... ايجاد كنيم.

كشوري مثل هند شركت هاي خارجي زيادي را به كشور خود جذب كرده و رشدي عالي در اين زمينه پيدا كرده است، ما هم مي توانيم اين كار را انجام دهيم، متخصص و تحصيلكرده هاي اين زمينه را داريم و با هدايت و حمايت از آنها مي توانيم رشدي جهشي پيدا كنيم، من به شخصه اين كار را با كمك معاون توسعه مديريت و منابع انساني دنبال مي كنم كه ايشان هم نظر ويژه اي در اين زمينه دارند، از همه متخصصان استان در اين زمينه دعوت مي كنيم كه بيايند و نظرات و پيشنهادات و طرح هاي خود را ارائه كنند.

من تجربه اي در اين زمينه در خراسان جنوبي دارم كه ظرف مدت كوتاهي جهش بسيار بالايي براي آن استان ايجاد شد، سال 83 كه استاندار خراسان جنوبي بودم، هيچ كس فكر نمي كرد بتوان خراسان جنوبي را كه تازه استان شده بود تبديل به الگوي كشور در زمينه هاي زيرساخت هاي آي تي و به اصطلاح دولت الكترونيك شود، اما اين اتفاق افتاد، بايد به سمت دولت الكترونيك برويم و مردم از خيلي رفت و آمدها راحت شوند.

خيلي از خدماتي كه حتي در ذهن شان هم نمي گنجد را با حداقل هزينه در اختيار بگيرند، خيلي خوب است كه مردم بتوانند با يك مانيتور كوچك كارهايشان را انجام دهند و براي اين نوع كارها از خانه بيرون نيايند و وقت شان گرفته نشود، با اين كار خيلي از رفت و آمدها، تصادفات، آلودگي و هزينه هاي حمل و نقل كسر مي شود، يكي از بحث هاي ما همين توسعه بخش خدمات است.

بعد از جلسه، طرح هاي آقاي بهنيا را به آقاي حاتمي (معاون توسعه مديريت و منابع انساني) دادم كه بعد از مطالعه، آنها را به جريان بياندازد و همچنين برنامه ريزي هايي براي دعوت از وزير ارتباطات براي سفر به استان داشتيم تا موضوع هرچه سريع تر به تصميم گيري و اجرايي شدن برسد.

در پايان برنامه هاي روز يازدهم، ديداري با فرزند مرحوم حاج آخوند داشتم؛ صحبت هاي زيادي در باره مسائل استان داشتيم و من از صحبت هاي ايشان استفاده بردم.

روز سه شنبه، دوازدهم فروردين جلسه اي با دكتر يحيوي (از اساتيد دانشگاه) داشتم و محور بحث ما پروژه اي بود كه در گزارش 90 روزه در باره ي آن نوشته ام، يك موسسه خيريه مي خواهد مركزي شبانه روزي در استان براي بچه هاي نخبه بي بضاعت تاسيس كند، از اين طرح بسيار استقبال كردم و به سرعت زمين مورد نياز را تامين كرديم، زمين از ما و باقي هزينه ها را هم خود آن موسسه خيريه تامين مي كند.

روز دوازدهم، جلسه اي هم با نماينده اسلام آباد غرب و بخشدار مركزي آن شهرستان داشتم، شب به مسجد حاج شهبازخان براي روضه حضرت زهرا (س) رفتيم، برنامه عزاداري را درست چيده بودند و من اتفاقا به مسئول آنجا گفتم كه مجلس خيلي خوب و مختصر و مفيدي بود، ايشان هم گفتند كه همين ايده را دنبال مي كنند كه اين مراسم ضمن حفظ كيفيت متناسب با نوع زندگي انسان هاي امروز وقت را در نظر بگيرند و همينطوري كش داده نشوند، يك نماز جماعت، يك سخنراني و يك مداحي. مشخص بود كه ذهنيتي مدرن برنامه ريز مراسم بوده است و بيشتر به دنبال كيفيت بوده، نه كميت.

روز سيزدهم طبق برنامه ريزي قبلي به اتفاق معاونين، با بالگرد بازديدي از مناطق استان داشتيم، جاهايي كه هلال احمر و نيروي انتظامي مشغول ارائه خدمت بودند و نحوه خدمت رساني ها را ديديم و توانستيم هم عرض تشكري به مامورين داشته باشيم و هم با مردم صحبت هايي انجام دهيم.

به صورت هوايي توانستم مناطق مختلف استان و امكانات آن ها را براي معرفي به سرمايه گاران ببينم، از روانسر كه مي رفتيم ويس القرني را ديدم و چون قبلا يك سرمايه گذار آمده بود و طرحي را براي آنجا پيشنهاد داده بود، خودم از بالا كه مي ديدم مي توانستم امكانات طرح را ارزيابي كنم، مكان بسيار خوبي براي سرمايه گذاري است و امكانات آن با طرحي كه ارائه شده بود، همخواني داشت.

بعد مسيرهاي كوزران و اسلام آباد غرب و ماهيدشت و ... را هم ديديم، ديدن مسير ها از بالا و آن هم در روز سيزدهم فروردين، ديدي اساسي در باره وضعيت ترافيك جاده ها به من داد، مسير قصرشيرين از اولويت هاي ما مي باشد؛ بايد پيگيري ها را سرعت ببخشيم تا ادامه بزرگراه كربلا به سرانجام برسد، آقاي مهندس ميرزايي(معاون برنامه ريزي و اشتغال) هم پيگير هستند و صحبت ها و توافق هايي با معاون ساخت وزارت تعاون و شهرسازي داشته اند.

در محور سرميل پياده شديم همان جا هم صحبت كرديم كه پيمانكار آنجا فعال شود و به سرعت پيگير كارها شود، جاده آنجا بايد دو بانده شود، چون ماشين هايي كه در مسير ايران و عراق هستند خيلي ترافيك ايجاد مي كنند و يكي از پرترافيك ترين مسير هاست، ما به غير از دو بانده شدن اين مسير، به يك آزاد راه كاملا جدا براي محور اقتصادي نياز داريم، با برخي از سرمايه گذاران نيز صحبت كرده ايم.

در پايان اين بازديد هوايي بعد از مسير هلشي و سرفيروز آباد به بيستون و از آنجا به كرمانشاه برگشتيم.

از آنجايي كه استفاده از بالگرد بسيار پرهزينه است، تصميم گرفتم از اين پرواز جداي از بازديد روز سيزده استفاده هاي ديگر هم داشته باشم و به همين دليل از معاونينم خواستم كه همراهم باشند تا از اين هزينه سفر به طور بهينه استفاده شود و هر كدام از معاونين از نقطه نظر خود و توان كارشناسي خود به مسير ها و مسائل نگاه كنند و به شناخت عميق تري برسند.

مثلا آقاي آزرمي معاون سياسي، امنيتي اينها را از نگاه خود ديد، آقاي ميرزايي معاون برنامه ريزي و آقاي نيك كردار معاون عمراني با ديدهاي خود راه ها را بررسي مي كردند، استفاده چند منظوره اي بود كه اميدوارم حداكثر استفاده را برده باشيم.

567

سرخط اخبار استان‌ها