۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81074794
T T
۰ نفر
فرهنگ شهادت طلبي كارآمد ترين شيوه مقابله با دشمن است

اردبيل - ايرنا - سرپرست بنياد شهيد وامور ايثارگران استان اردبيل گفت: فرهنگ شهادت طلبي در جامعه ما كارآمدترين شيوه مقابله با دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي منصور لكورج روز پنجشنبه در جلسه هماهنگي تجليل از مقام شهدا افزود: اقتدار و عظمت كنوني كشور و ملت در سايه ايثارگري شهدا به دست آمده و كشور را در مقابل تهديدها بيمه كرده است.

وي بيان كرد: فرهنگ ايثار و شهادت مجموعه اي از باورها و اعمالي است كه ميتواند در تمام برهه هاي زماني ما را از كليه مشكلات و تهديدها در امان نگه دارد.

لكورج گفت: وظيفه ما به عنوان متوليان نگهداشت ارزشهاي شهدا و ايثارگران تحكيم اين فرهنگ در جامعه و نهادينه كردن آن در بين نسل جوان است.

وي افزود: مقابله با عوامل تضعيف كننده اين ارزشها در جامعه نيز از ديگر وظايف ما مي باشد كه در مناسبت هاي مختلف از جمله هفته بزرگداشت مقام شهدا بايد با اين عوامل مقابله كنيم.

معاون پژوهشي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل نيز در اين آيين از رونمايي يك هزار و 300 تابلوي شهداي شهرستان اردبيل همزمان با هفته بنياد شهيد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، يوسف دلخون افزود: اين تابلوها توسط شهرداري اردبيل در خيابان ها و ميادين شهر اردبيل نصب شده كه رونمايي مي شود.

وي بيان كرد: در اين هفته كتاب شعر شهيد پرويز بدلي سوها نيز رونمايي مي شود كه تدوين و چاپ شده است.

دلخون ديدار با خانواده هاي شهداي مفقودالاثر، ديدار باخانواده شهدا بمباران و ورزشكار و برگزاري تجليل از خانواده شهدا در روز 21 اسفندماه را از جمله برنامه هاي هفته بنياد شهيد ذكر كرد.

وي با تاكيد بر ترويج فرهنگ شهادت و تكريم مقام شهدا گفت: دستگاه هاي اجرايي استان در سايت هاي اطلاع رساني خود هر هفته يك شهيد را معرفي مي كنند.

وي افزود: دستگاه هاي اجرايي مي توانند شهداي دستگاه مربوطه خود و يا منتسب به كارمندان خود را شناسايي و در راستاي معرفي اين شهيد در سايت خود اقدام كنند.

دلخون گفت: همچنين دستگاه هاي اداري در هفته بنياد شهيد نسبت به برگزاري ديدارهايي با خانواده شهدا اقدام كرده و در اين خصوص بنياد شهيد استان همراهي مي كند.

/530/8124

سرخط اخبار استان‌ها