۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81065229
T T
۰ نفر
نماز جمعه در بيت المقدس در حلقه محاصره نيروهاي صهيونيست برگزار شد

تهران - ايرنا - نماز جمعه امروز در بيت المقدس اشغالي در ميان حلقه هاي متعدد محاصره از سوي نيروهاي رژيم صهيونيستي برگزار شد.

شبكه الجزيره روز جمعه اعلام كرد: نيروهاي اشغالگر از ساعات بامداد امروز صدها نفر از نيروهاي خود را در بيت المقدس اشغالي مستقر و 3 حلقه امنيتي در اين شهر ايجاد كردند. فلسطيني ها نماز جمعه را تحت اين شرايط در آرامش برگزار كردند.

اشغالگران محدوديت هاي زيادي را براي حضور نمازگزاران فلسطيني در مسجد الاقصي ايجاد و از حضور مردان زير 50 سال در نماز جلوگيري كردند. صدها فلسطيني كه اجازه ورود به مسجد الاقصي را پيدا نكردند هم نماز را در مناطق مختلف بيت المقدس برگزار كردند.

اولين حلقه امنيتي از سوي نيروهاي اشغالگر در برابر درهاي ورودي به صحن هاي مسجد الاقصي ايجاد شد و حلقه دوم محاصره هم بخش قديمي بيت المقدس را در بر گرفت. حلقه سوم محاصره هم در مناطق مرزي بين محله هاي فلسطيني نشين و بخش قديمي بيت المقدس ايجاد شد.

نيروهاي اشغالگر اعلام كردند اين تدابير شديد امنيتي از بيم وقوع درگيري پس از نماز جمعه اتخاذ شده است.

مسجد الاقصي روز سه شنبه گذشته صحنه خشونت اشغالگران عليه نمازگزاران فلسطيني بود. در همان روز طرحي جنجالي از سوي يك نماينده افراطي براي تغيير توليت مسجد الاقصي از اردن به رژيم صهيونيستي را به پارلمان اين رژيم ارائه كرد كه البته در باره آن حتي راي گيري هم نشد.

خاورم 1491/536
۰ نفر

سرخط اخبار جهان