۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81014354
T T
۰ نفر
پيش ثبت نام دريافت كارت هوشمند ملي بصورت اينترنتي در زنجان آغاز شد

زنجان- ايرنا- مدير كل ثبت احوال استان زنجان از پيش ثبت نام دريافت كارت هوشمند ملي به صورت اينترنتي در شهرستان زنجان خبر داد.

سيد موسي متوسلين روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش ثبت‌نام براي كارت هوشمند ملي به‌صورت اينترنتي آغاز و مرحله اول براي ساكنان شهرستان زنجان انجام مي‌شود.

وي يادآورشد: از دهه فجر سال جاري فراخوان دريافت اين كارت در ساير شهرها وبخش هاي اين استان نيز اعلام خواهد شد.

متوسلين تصريح كرد: شهروندان براي دريافت كارت هوشمند ملي بايد ابتدا به پورتال صدور كارت هوشمند ملي به آدرس www.ncr.ir مراجعه و گزينه 'ثبت نام جديد' را انتخاب و فرم مربوطه را تكميل كنند.

وي ادامه داد: اطلاعات ثبت‌شده در فرم‌ها با پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور تطبيق داده و پس از احراز صحت اطلاعات، كد رهگيري به فرد ارايه مي‌شود.

مدير كل ثبت احوال استان زنجان گفت : همشهرياني كه درخواست خود را ثبت كرده‌اند با همراه داشتن كد رهگيري به گزينه نوبت گيري در همان پورتال مراجعه و ايستگاه صدور كارت هوشمند ملي خود'يكي از دفاتر پستي' را انتخاب و پس از مراجعه به ايستگاه انتخاب شده، مشخصات بيومتريك هم چون اثر انگشت و عكس جديداز آنها دريافت مي شود.

متوسلين تاكيد كرد: شناسايي در حوزه ديجيتال، امكان پردازش اطلاعات، تصديق هويت بر اساس رمز عبور، امكان پشتيباني از كاربردهاي مختلف، تغيير اطلاعات پس از صدور بدون تعويض كارت، افزودن به اطلاعات بر حسب مجوزهاي دسترسي مختلف به صورت كاملا امن، رمز نگاري با استفاده از مختصات بيومتريك به صورتي كه هم كارت هم صاحب كارت و هم سيستم بهره برداري بتوانند دو به دو يكديگر را تصديق كنند و امكان استفاده كارآمدتر از خدمات دولت الكترونيك از مهمترين مزاياي استفاده از اين كارت است.

وي خاطرنشان كرد: دريافت كارت هوشمند ملي براي همه افراد 15سال تمام، تعويض شناسنامه به جهت تغيير مندرجات و مفقودي، بر اساس تفاهم نامه با شركت پست در دفاتر پستي شهرستان زنجان انجام مي شود.

7325/522

سرخط اخبار استان‌ها