۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 80554949
T T
۰ نفر
مخالفان مصري درباره تصميم مرسي براي برگزاري انتخابات مذاكره مي كنند

تهران - خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس اينترنشنال روز جمعه گزارش داد كه مخالفان مصري قصد دارند در نشست فوق العاده اي كه امروز برگزار مي كنند در باره تصميم رييس جمهوري اين كشور درخصوص برگزاري انتخابات پارلماني در چهار مرحله بحث و تبادل نظر كنند.

این گزارش می افزاید، دفاتر سیاسی و دبیرخانه برخی از احزاب مخالف مصر امروز نشست فوق العاده ای تشكیل می دهند تا در باره تصمیم محمد مرسی رییس جمهوری مصر درخصوص انتخابات پارلمانی در چهار مرحله بحث و تبادل نظر كنند.

منابعی در احزاب مخالف و جبهه نجات ملی - بزرگترین جمعیت مخالفان مصر- اعلام كردند كه گروهی از احزاب همراه با جبهه نجات ملی در خصوص دعوت رییس جمهوری مصر برای برگزاری انتخابات پارلمانی آینده در چهار مرحله برای انتخاب نمایندگان جدید مجلس نشست فوق العاده ای تشكیل می دهند.

این منابع توضیح دادند كه حزب 'الوفد' كه بزرگترین حزب مخالفان می باشد بعدازظهر امروز را زمان برگزاری نشست فوق العاده برای هیات عالی اعلام كرد و به احتمال زیاد نشست جبهه نجات ملی نیز بعد از برگزاری نشست الوفد انجام می گیرد.

مرسی از مردم مصر خواسته است برای انتخاب نمایندگان مجلس -كه بر اساس قانون اساسی سابق این كشور به نام مجلس مردمی نامیده می شود- در چهار مرحله كه شامل 27 استان می باشد، شركت كنند.

این انتخابات قرار است از 27 آوریل (8 اردیبهشت) شروع و در اواخر ژوئن آینده (اوایل تیر) پایان یابد و اولین نشست نمایندگان جدید مجلس نیز در 7 جولای (17 تیر ماه) برگزار گردد.

مترجمام**1408**1337

سرخط اخبار جهان