بازگشت شمال فلسطین اشغالی به عصر حجر /حمله به رفح اشتباهی کشنده است + فیلم

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تشدید حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، نوشت که منطقه صهیونیست نشین الجلیل به عصر حجر برگشته، زیرا از مدتها پیش از ترس موشک های حزب الله خالی از سکنه شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، عطوان نوشت: پس از شکست های متوالی ارتش رژیم صهیونیستی در سه جبهه اصلی در غزه، الجلیل و دریای سرخ و عرب به دست گروه های مقاومت و ضربات دقیق و دردناک به صهیونیست ها و افزایش تلفات و خسارات نظامیان و ژنرال‌های صهیونیست، خبری از اظهارنظرهای بنیامین نتانیاهو و تهدیدات وی در روزهای گذشته نیست.

وی با اشاره به اخبار ابوعبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در روز جمعه مبنی بر انهدام ۱۰۰ جنگ افزار رژیم صهیونیستی طی ۱۰ روز گذشته از جمله تانک های «مرکاوا» و نفربر «ببر» و نیز تایید هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت در شرق شهر رفح و نیز حمله به نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح و هلاکت و زخمی کردن اشغالگران در روز شنبه، آن را مسرت‌بخش برای دوستداران مقاومت و شوکه کننده برای اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست و حامیان غربی آنها دانست.

عطوان ادامه داد: اوضاع در جبهه دوم یعنی لبنان روز به روز داغ تر می‌شود و تحولات روند شتابزده پیدا کرده و سران نظامی و سیاسی اشغالگران را دچار وحشت کرده است. سرنگونی و انهدام بالن جاسوسی بسیار پیشرفته که تحرکات در لبنان، اردن، مصر، عراق و عمق اراضی اشغالی را رصد می‌کرد؛ از سوی حزب الله و با پهپادهای انتحاری مجهز به موشک های دقیق، ضربه نظامی مهلکی به شمار می رود. حمله با پهپادهای مشابه به پایگاه نظامی اسرائیلی در طبریا برای اولین بار طی سالها را هم باید به آن افزود.

این تحلیلگر اضافه کرد: نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ او زبان در کام کشیده و تهدیدی از این دو برای نابودی لبنان و بازگردانیدن این کشور به عصر حجر نمی‌شنویم؛ شمال فلسطین اشغالی یعنی الجلیل به عصر حجر برگشته زیرا خالی از سکنه شده و ساکنان آن به مناطق امن در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی گریخته‌اند تا به ۲۰۰ هزار نفر دیگری بپیوندند که پیش از این رفته‌اند.

عطوان نوشت: اگر اخبار رسانه های صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران موشک‌های زمین به هوا با قابلیت سرنگون کردن جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی را داراست، صحت داشته باشد و به نظر هم درست می‌آید، ساعت صفر برای انفجار جنگ تمام عیار نزدیک شده و آنچه تایید کننده این حقیقت است، شتاب مقامات آمریکایی برای ممانعت از این انفجار و تبعات خطرناکی است که منطقه و کل دنیا را به سمت جنگ تمام عیار سوق می‌دهد.

وی بیان کرد: نتانیاهو و ژنرال‌هایش نمی توانند جنگ تمام عیار علیه لبنان به راه اندازند و بیروت را به غزه دیگری تبدیل کنند، زیرا چنین جنگی با واکنشی برق آسا و شلیک ده‌ها هزار موشک و پهپاد از جنوب این کشور همراه خواهد شد و کل شهرهای فلسطین اشغالی از جمله حیفا، تل آویو، صفد، طبریا را ویران خواهد کرد. حزب الله در کمال سکوت کار می‌کند و بدون تهدیدات رسانه ای، جنگ را به پیش می‌برد و اقدامات و صدها موشک و رساندن پیام های مین گذاری شده به رژیم اشغالگر را جایگزین حرف کرده است.

سردبیر سابق روزنامه القدس العربی افزود: ژنرال‌های نتانیاهو طی هفت ماه گذشته در غزه شکست خوردند و هرگونه گسترش جنگ در جبهه شمالی و جنوبی در دریاهای سرخ و مدیترانه به مثابه خودکشی است و این خودکشی از سوی فرد شکست خورده ای مانند نتانیاهو و کابینه از هم پاشیده آن بعید نیست، به ویژه آنکه شوکت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بر باد رفته و کابینه این رژیم در تحقق امنیت برای شهرک نشینان برای اولین بار از زمان اشغال فلسطین در ۷۶ سال قبل، ناکام مانده است.

به نوشته عطوان، رژیم صهیونیستی با حمله گسترده به شهر رفح قبر خود را می‌کند و آخرین امید برای حفظ آبروی برباد رفته، البته اگر آبرویی مانده باشد را از دست خواهد داد، زیرا اشتباه کشنده ای خواهد بود. گردان های مقاومت در اوج آمادگی به سر می‌برند و از نبردهای شمال غزه درس گرفته و منتظر شکار گرانبها در رفح هستند و هلاکت ۱۵ نظامی در شرق رفح در اولین کمین به عنوان پیش درآمدی برای مراحل بعدی است.

به گزارش ایرنا، خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ده‌ها هزار شهرک‌نشینی که از شمال سرزمین های اشغالی فرار کرده‌اند، هرگز به خانه‌های‌ خود برنمی‌گردند و این وضعیت درباره جبهه جنوبی هم صدق می‌کند. همچنین بیش از ۸۰ درصد ساکنان شمال معتقدند تصمیم‌گیری برای مرزها در دست سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله است و آن‌ها نمی‌توانند به خانه‌های‌ خود برگردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha