عده ديگري از افراد متصل به شبكه بي بي سي احضار و از آنها بازپرسي شد

تهران- وزارت اطلاعات اعلام كرد: به دنبال اطلاعيه‌هاي 11 و 17 بهمن ماه، پيرامون بازداشت و احضار تعدادي از مرتبطين واحد عمليات رواني سازمان جاسوسي دولت انگليس (بي بي سي) افراد ديگري كه متصل به اين شبكه بودند احضار و از آنها بازپرسي به عمل آمد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت اطلاعات، دراین اطلاعیه آمده است: در ادامه روند تحقیقات، تعداد دیگری از افراد متصل به این شبكه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبكه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبكه توجیه شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: از دیگر عناصری كه در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواری شده‌اند كه یك نفر از آنها با خروج غیرقانونی از مرزهای كشور، به خارج فرار كرده است.

وزارت اطلاعات ضمن ابراز خرسندی از درك عمیق، صداقت و همكاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده، اعلام كرده است كه سه تن از بازداشت شدگان پیشین نیز با تكمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.



***متن كامل اطلاعیه وزارت اطلاعات بدین شرح است:

در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم بهمن ماه گذشته ، پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به بی بی سی) بخش دیگری از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران می رساند.

1- در ادامه روند تحقیقات، تعداد دیگری از افراد متصل به این شبكه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبكه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبكه توجیه شدند.

ضمنا از دیگر عناصری كه در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواری شده‌اند كه یك نفر از آنها با خروج غیرقانونی از مرزهای كشور به خارج فرار كرده است.

این وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درك عمیق، صداقت و همكاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده، به آگاهی می‌رساند كه سه تن از بازداشت شدگان پیشین نیز با تكمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها، اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.

2- اطلاعات به دست آمده حكایت از اداره تعدادی از شبكه‌های رادیویی، تلویزیونی ، سایت‌های خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه 88 توسط هسته مركزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسویی دولت انگلیس (موسوم به بی.بی.سی) دارد.

برخی از رسانه‌هایی كه تاكنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف، محرز شده است عبارتند از:

- سایت‌های جرس، كلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار ، خودنویس و سحام نیوز.

- شبكه‌های رادیویی R.F.I (فرانسه)، دویچه وله (آلمان)، رادیو فردا (آمریكا)

- شبكه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A (آمریكا)، من و تو (انگلیس)

ضمنا همچنانكه در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، هسته مورد نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشا خارجی و ماموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه های داخلی نیز رسوخ كرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت كننده اطلاعات از آنها را ایفا كند كه اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده یا خواهد شد.

3- مستندات جدید و موثق حكایت از كارویژه‌های غیررسانه‌ای دیگر این شبكه دارند. یكی از این كارویژه‌ها، بهره گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از كشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در كشور می‌باشد.

به عنوان مثال تشكلی موسوم به 'انجمن بین‌المللی روزنامه نگاران ایرانی' كه در پاریس مستقر است، نقش یكی از كارفرمایان شبكه را ایفا می‌كرده است. همچنین یك شبكه اجتماعی با منشا آمریكایی از پروژه‌های 'مركز مطالعات ارتباطات جهانی' موسوم به ' برنامه پژوهش رسانه در ایران ' و تشكلی دیگر تحت عنوان 'مدرسه روزنامه نگاری میانه' و چندین انجمن، گروه و موسسه دیگر كه جملگی با سوء استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم نهاد، ماموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعات اروپایی و آمریكایی را دنبال می‌كنند، شناسایی شده‌اند.

4- یكی دیگر از كارویژه‌های این شبكه، ایفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوای موسوم به حقوق بشر است كه همواره علیه اسلام عزیز، فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به كار برده شده است.

این ماموریت از طریق یك چرخه ضد ملی و مرتبط با محافل بیگانه دنبال می‌شد. شبكه مورد بحث در مرحله اول باید برای ماشین آوازه گری گوبلزی غرب به تولید سوژه و خبر اقدام می‌كرد.

در مرحله دوم، حاصل جمع آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از كشور منتقل می‌نمود. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در كارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غربی، اعم از آنچه كه در قالب ادعاهای رسانه‌ها، دیپلمات‌ها ، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی مبنای گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌كرد، به داخل كشور منتقل شده و از زبان برخی به اصطلاح عناصر روشنفكر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌های خاص مطرح و منتشر می‌شد.

بدین ترتیب در جای جای این چرخه متقلبانه، از سازمان‌های ظاهرا مردم نهاد همچون 'سازمان گزارشگران بدون مرز' و 'انجمن بین‌المللی روزنامه نگاران ایرانی' گرفته تا منادیان دروغین حقوق بشر و مامورین تنظیم گزارش‌های ماهیانه حقوق بشر (علیه ایران) و تعداد قابل توجهی از فراریان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاریس و ایالت آمریكا و ... جملگی از همین چرخه، تغذیه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود، ساختار 'سازمان گزارشگران بدون مرز' با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی.بی.سی، حوزه جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیكستان را در قالب یك واحد سازماندهی كرده و مسوولیت آن را به یكی از ضد انقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول نموده است.

این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبكه را، به ویژه همزمان با فتنه 88 و برای فراریان فتنه، به عهده داشته و دارد.

5- وابستگی سران شبكه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده، چنان است كه تعدادی از اعضای شناسایی شده شبكه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبكه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.

از سوی دیگر، شدت آوازه گری‌های كارگاه‌های حرفه‌ای مولد جنجال‌های رسانه‌ای غربی و به كار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراكز پخش محصولات عملیات روانی آن كارگاه‌ها، شاهد دیگری است بر اهمیت بالای این پرونده.

سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمینان می‌دهند كه جار و جنجال كارفرمایان غربی شبكه، نه تنها كمترین تاثیری بر ماموریت آنها نداشته است، بلكه تشدید تبلیغات غربی‌ها را نشانه هر چه نزدیك تر شدن خود به هدف اضمحلال یكی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های ماشین جنگ روانی دشمنان تلقی كرده و با توكل بر خدا و با عزمی راسخ تر و با جدیت و سرعت هر چه بیشتر، به ماموریت مقدس خود ادامه خواهند داد.

سیام(1)**9132**9129**1478
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست