۱۹ دی ۱۳۹۱، ۲۳:۲۰
کد خبر: 80491905
T T
۰ نفر
سايت تخصصي حفظ قرآن در سازمان اوقاف و امور خيريه كشور راه اندازي شد

شيراز-مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: سايت تخصصي حفظ قرآن در سازمان اوقاف و امور خيريه كشور راه اندازي و به شركت كنندگان در اين سايت گواهينامه اعطا مي شود.

به گزارش ایرنا، حسن ربیعی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:سایت www.quranhafez.ir برای تمامی مردم كشور كه علاقه‌مند به حفظ قرآن هستند بوسیله سازمان اوقاف و امور خیریه كشور راه‌اندازی شده است .

وی ادامه داد: افراد می‌توانند فایل‌های كلاس‌های آموزش حفظ قرآن را به‌صورت صوتی و تصویری دانلود و در آزمون شركت كنند و گواهینامه حفظ قرآن دریافت و به‌عنوان یك حافظ به رسمیت شناخته شوند.

وی گفت: این سایت دارای قابلیت‌های فراوانی است و كسانی كه حافظ قرآن هستند و گواهینامه ندارند، می‌توانند به این سایت مراجعه كرده و در آزمون آنلاین آن ثبت‌نام و گواهینامه دریافت كنند.

این مقام مسوول درخصوص اینكه وقف در كشور عمق تاریخی و گستره جغرافیایی فراوانی است افزود: 172 هزار موقوفه با یك میلیون و 355 هزار رقبه در كشور وجود دارد.

ربیعی با اشاره به اینكه 450 تا 500 بیمارستان وقفی در كشور وجود دارد اظهار داشت :همچنین بیش از پنج هزار مدرسه وبسیاری از سازمانها و ادارات دولتی در زمین های وقفی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه كشور تامین سخت افزاری مساجد را مربوط به اوقاف و امور خیریه خواند و افزود: بیش از 140 میلیون نفر بار در كشور زیارت می كنند این تعداد غیر از حرم های حضرت شاهچراغ (ع)، حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مبارك و مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) است.

ربیعی اضافه كرد: بزرگ‌ترین مركز چاپ و نشر قرآن در كشور وقفی است و این مركز به نام موقوفه اسوه در قم مشغول به كار و همچنین مركز ترجمه قرآن كریم كه آن نیز وقف است .

وی گفت : در این مركز ترجمه قرآن به 105 زبان دنیا موجود است، ضمن اینكه پنج تا شش زبان در خود مركز ترجمه شده است كه آخرین آن ترجمه قرآن به زبان چینی بود.

ربیعی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در كشور گفت: بعد از تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در كشور این سازمان طی یك برنامه چهار ساله تربیت یك میلیون نفر حافظ قرآن در كشور را به عهده گرفت كه در سال اول 192 هزار نفر در این طرح اوقاف شركت كردند.

ربیعی با اشاره به اینكه برگزاری یك هزارو 624 مسابقه رسمی با استانداردهای رسمی به عهده اوقاف است، تصریح كرد: بنا داریم به طور كیفی دانشكده قرآن را ارتقا دهیم.ك/2

7374/ 667/ 3404
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ