۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۸:۲۵
کد خبر: 80414122
T T
۰ نفر
مدرس فيفا: توسعه فوتبال زنان باارتقا علمي مديران ورزش ميسراست

تهران - رييس دپارتمان فوتبال ساحلي فدراسيون فوتبال بر اين باور است كه برگزاري دوره هاي مديريت ورزش مي تواند مديران و فعالان ورزشي را به علم روز تجهيز كرده ودر چنين شرايطي زمينه براي توسعه فوتبال بويژه فوتبال زنان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'پریا شهریاری' كه به تازگی ازسوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به عنوان مدرس مدیریت انتخاب شده است، گفت:‌ مهم ترین مشكل در حوزه ورزش زنان نداشتن حامی مالی است كه در رشته های مختلف فوتبال چون فوتبال ساحلی و فوتسال نیز قابل مشاهده است و ارتقاء سطح علمی مدیران باشگاه ها می تواند مشكل فوق را در سطح قابل توجهی برطرف كند.

وی ادامه داد: نبودحامی مالی مانع از حضور تیم ها در رقابتهای لیگ و یا انصراف از ادامه آن می شود كه درنهایت ضربه غیرقابل جبرانی به بدنه ورزش زنان وارد می كند.

شهریاری كه موفق شده است از بین هشت مدرس دوره نهایی مدیریت فیفا به عنوان برترین این دوره را به پایان برده وانتخاب شود، اضافه كرد:‌آموزش دوره مدیریت فیفا شامل بحث های مختلف چون باشگاه داری،‌مدیریت ساختار فدراسیون های ورزشی، بازاریابی، ‌برنامه ریزی و تمامی بخش های مرتبط با مدیریت ورزش است كه درنهایت موجب ارتقافوتبال درسطح ملی وبین المللی خواهد شد.

وی با بیان اینكه در حوزه بین الملل باید به عنوان مدرس مدیریت فیفا در كشورهای مورد نظر این نهاد بین المللی فعالیت كنم افزود:‌ در حوزه ملی ،‌ بنا بر خواست كمیته آموزش فدراسیون فوتبال و تمایل مدیران هیاتها و باشگاهها برنامه هایی برگزار خواهد شد.

شهریاری متولدسال 1363است ودرحال حاضر در مقطع كارشناسی ارشد مدیریت ورزشی تحصیل می كند و درسه سال گذشته در سه دوره آموزش مدیریت فیفا شركت كرده و از مجموع هشت نفر برتر مرحله سوم این دوره ها به عنوان برترین نفر انتخاب شده است.

وی با بیان اینكه محجبه بودن یك زن مسلمان در فضاهای آموزشی بین المللی نه تنها مشكلی برای فرد فراهم نمی كند، بلكه بسیار مورد توجه نیز قرارمی گیرد، ‌گفت: در این دوره ها رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد و اگر من سطح اطلاعاتم را با مطالعه زیاد افزایش نداده بودم قطعا در این دوره آموزشی موفق نمی شدم.

وی بالاترین لذت یادگیری را آموزش آموخته ها به سایرین دانست وگفت:‌امیدوارم علاوه بر حضور در دوره های بین المللی مدیریت فیفا در سایر كشورها ، بتوانم دوره های مدیریت زیادی برای مدیران و مربیان فوتبال برگزار كنم تا به ارتقا این رشته در كشور كمكی كرده باشم.

شهریاری كمبود مربیان بین المللی زنان در كشور را از دیگر مشكلات فوتبال زنان عنوان كرد و گفت:‌درایران مربیان زن بسیار خوبی فعالیت می كنند و برای حذف فاصله آنان با مربیان بین المللی باید شرایط برای حضور در دوره های اموزش مربیگری بین المللی در داخل و یا خارج كشور فراهم شود تا قسمت دیگری از مشكلات فوتبال زنان برطرف شده و به سطح بین المللی و استاندارد این رشته نزدیك شویم .

پریا شهریاری پس از شركت در سومین دوره مدیریت فیفا در كشور نپال از سوی 'جورج نپفر ' رییس بخش توسعه فنی و آموزشی فیفا به عنوان مدرس مدیریت این نهاد انتخاب شد.

ورزشی (4)**1828**1590

سرخط اخبار ورزش