۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۵
کد خبر: 80388317
T T
۰ نفر
190 ميليون يورو با افتتاح كارخانه سنگ آهن زرند صرفه جويي ارزي مي شود

مدير طرح كارخانه كنسانتره سنگ آهن جلال آباد زرند، گفت: اين طرح از مصوبات سفرهاي رييس جمهوري است كه با بهره برداري از آن سالانه 190 ميليون يورو صرفه جويي ارزي انجام مي شود.

'اكبر شیروئیه' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تولید آزمایشی طرح تولید كنسانتره سنگ آهن جلال آباد شهرستان زرند با موفقیت به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: مفتخر هستیم در سالی كه به تدبیر رهبر ‏معظم انقلاب اسلامی، ‏سال '‏تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' نام گرفته است، كارخانه عظیم تولید كنسانتره سنگ آهن در این منطقه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این طرح از مصوبات سفر رییس جمهوری است كه در فاصله 30 كیلومتری شمال غرب شهرستان زرند و در زمینی به وسعت 96 هكتار اجرا و عملیات اجرایی آن از نیمه دی ماه سال 1388 آغاز شد.

مدیر طرح تولید كنسانتره سنگ آهن جلال آباد زرند، كارفرمای این طرح را شركت فولاد ایرانیان زرند، مشاور و ناظر را شركت معیار صنعت خاورمیانه و پیمانكار را شركت مشاركت فام، عنوان و تصریح كرد: این طرح با دانش و فناوری صد درصد بومی اجرا شده است.

وی ظرفیت كارخانه را دو میلیون تن كنسانتره سنگ آهن در سال و با بیش از 68 درصد آهن، رطوبت زیر 9 درصد و سایز زیر 44 میكرون اعلام كرد و گفت: محصول نهایی كارخانه، سنگ آهن با عیار 68 درصد است كه به مصرف واحدهای گندله سازی می رسد.

شیروئیه، افزود: مواد اولیه و خام این كارخانه از معدن سنگ آهن 'جلال آباد' كه در فاصله پنج كیلومتری قرار دارد، تامین می شود.

وی متوسط ایجاد شغل در دوران ساخت را 250 نفر، در دوران بهره برداری 250 نفر به طور مستقیم و یكهزار نفر به طور غیر مستقیم اعلام كرد.

مدیر طرح تولید كنسانتره سنگ آهن جلال آباد، نزدیك بودن به معادن سنگ آهن منطقه، افزایش ظرفیت كنسانتره در كشور و ایجاد اشتغال را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و اجرای آن را از اقدامات ارزنده دولت خدمتگذار خواند.

شیروئیه، همچنین از طرح توسعه این كارخانه با اعتبار 117 میلیون و 500 هزار یورو سهم پیمانكار خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه، ظرفیت تولید كارخانه از دو میلیون به چهار میلیون تن در سال افزایش می یابد و اشتغال آن نیز دو برابر می شود.

وی از آغاز طرح گندله سازی با ظرفیت دو و نیم میلیون تن و اعتبار 224 میلیارد و 359 میلیون و 300 هزار ریال خبر داد و افزود: هم اكنون عملیات خاك برداری این طرح در دست اجراست.

وی زمان اجرای این طرح را 24 ماه اعلام و اضافه كرد: با بهره برداری از طرح یادشده 150 نفر به طور مستقیم و 600 نفر غیرمستقیم مشغول به كار می شوند.

مدیر طرح كنسانتره سنگ آهن جلال آباد شهرستان زرند، در ادامه این گفت و گو با بیان این كه نامگذاری امسال با چشم انداز و هدف ویژه از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شده است، افزود: توسعه به طور كلی از معادن آغاز می شود.

وی اظهار داشت:‌ همواره تولید ملی منجر به رشد اقتصاد داخلی می شود و اولین گام برای رسیدن به این هدف حمایت از تولید كنندگان داخلی است.

وی گفت:‌ مسوولان و مردم ولایت مدار كشورمان باید همواره برای پیشرفت ایران اسلامی این شعارها را سرلوحه زندگی و كار خود قرار دهند.ك/3

7434/8154/2624

سرخط اخبار استان‌ها