۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۲۲:۴۲
کد خبر: 80359751
T T
۰ نفر
بيست و نهمين جشنواره فيلم كوتاه تهران به كار خود پايان داد

تهران - مراسم اختتاميه بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جواد شمقدري رييس سازمان سينمايي و جمعي از فيلمسازان كشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش شامگاه یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ابتدای این مراسم گفت: 251 اثر سینمایی از مجموع سه هزار و 196 فیلم رسیده به بخش بین الملل جشنواره فیلم كوتاه تهران در بخش مسابقه این رویداد سینمایی حضور داشتند از اینرو تلاش كردیم با نمایش عمومی فیلم های كوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخشی با عنوان دنیای پیرامون، علاقه مندان را با نحوه فیلمسازی در دیگر كشورها آشنا كنیم.

وی برگزاری كارگاه های آموزشی با حضور اساتید سینمایی كشور و در عین حال نمایش فیلم های كوتاه حاضر در این جشنواره با فرمت اچ دی را از جمله دستاوردهای این رویداد سینمایی دانست.

میرزاخانی همچنین از جواد شمقدری رییس سازمان امور سینمایی در خواست كرد كه شرایط برگزاری جشنواره های سینمایی به نحوری فراهم شود كه این جشنواره ها به صورت فشرده برگزار نشده و از ظرفیت های این رویدادهای سینمایی به درستی استفاده شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر همچنین امیدواری كرد كه شرایط نمایش عمومی فیلم های كوتاه قبل از اكران فیلم های سینمایی بلند فراهم شود.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره فیلم كوتاه تهران در بخش بین الملل، آسیا و جهان اسلام و بخش ملی معرفی شده و تندیس جشنواره به برگزیدگان بخش های مختلف ارائه شد.

بیست و نهمین جشنوراه فیلم كوتاه تهران كه از 10 تا 16 مهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شده بود امشب در مراسمی در تالار وحدت به كار خود خاتمه داد.

فراهنگ**1983** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ