۲۱ دی ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83166366
T T
۰ نفر

پيست اسكي افوس بازگشايي شد

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83166366
پيست اسكي افوس بازگشايي شد

اصفهان - ايرنا- رييس هيات اسكي بوئين مياندشت گفت: به دنبال فعاليت سامانه بارشي اخير و حجم مطلوب برف، پيست اسكي شهر افوس از توابع شهرستان بوئين مياندشت استان اصفهان روز جمعه به طور رسمي بازگشايي شده است.

روح اله بابايي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيست اسكي افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگري سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسكي است.
وي اظهارداشت: امكانات متعدد رفاهي و ورزشي مانند توقفگاه ، سالن غذا خوري ، سرويس بهداشتي ، آلاچيق و مجموعه ورزشي كودك در اين مكان فراهم است و امكان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسايل اسكي براي علاقه مندان وجود دارد.
وي اضافه كرد: اين پيست داراي استانداردهاي لازم، شيب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابي است كه سهولت بالا رفتن اسكي‌بازان به دامنه كوه را فراهم مي كند.
وي خاطرنشان كرد:
رييس هيات اسكي بوئين مياندشت شرفيت توقفگاه اين پيست را 400 دستگاه خودرو اعلام كرد و افزود : با همكاري نهادهاي نظامي و انتظامي شهرستان تلاش كرده ايم همزمان با ورود گردشگران، امنيت و آرامش به عنوان زيربناي تفريح نشاط انگيز در منطقه برقرار شود.
كارشناسان هواشناسي مجموع بارش در دي ماه امسال در بوئين مياندشت را 38 ميلي متر اعلام كردند، مجموع بارش هاي سال زراعي جاري در اين منطقه كه بيشتر به صورت برف بوده تاكنون 200 ميلي متر است.
وضعيت جوي بوئين مياندشت در روز جمعه، صاف تا كمي ابري گاهي وزش باد پيش بيني شده است با اين وجود كارشناسان هشدار داده اند مردم در سفرهاي زمستانه تجهيزات ايمني و گرمايشي لازم را به همراه داشته باشند و قبل از حركت از آخرين وضعيت محورها مطلع شوند.
بوئين مياندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فريدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فريدن و از غرب به شهرستان اليگودرز از توابع استان لرستان منتهي مي گردد.
آب و هواي كوهستاني و زمستان هاي پر برف اين خطه، زمينه مساعدي را براي رونق گردشگري و جذب توريست مهيا كرده است.
بويين مياندشت به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد به 'بهشت گردشگري غرب استان' مشهور است.
شهر افوس از توابع بويين مياندشت، در غرب استان اصفهان و 38 كيلومتري شهرستان فريدن درميان پيش كوه هاي داخل زاگرس مركزي قراردارد. افوس در دامنه كوه قوسي شكل به همين نام ايجاد شده است كه بلند و برف گير است و به همين دليل جويبارهاي زيادي از اين كوه سرچشمه مي‌گيرد.
در زمان حاضر پيست اسكي فريدونشهر و پيست اسكي افوس، مهمترين نقاط گردشگري زمستانه استان اصفهان است كه سالانه بيش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر كشور به سوي خود جذب مي كنند.
پيست اسكي فريدونشهر در سه كيلومتري اين شهر در دامنه كوه تسيخه قرار دارد، دسترسي به اين پيست از طريق جاده ارتباطي اصفهان به اليگودرز، سه راهي فريدونشهر، پس از شهرستان فريدونشهر، جاده فريدونشهر به سيبك، سه راهي جاده روستاي چغيورت امكان پذير است.
يست اسكي افوس دومين پيست غرب استان اصفهان با فاصله 2 كيلومتري از شهر در مجموعه گردشگري سرچشمه افوس و در 180 كيلومتري استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان فريدونشهر با بيش از 35 هزار نفر جمعيت در 180 كيلومتري و شهرستان بوئين مياندشت با حدود 30 هزار نفر جمعيت در فاصله 160 كيلومتري غرب استان اصفهان همجوار با رشته كوه هاي زاگرس مركزي قرار دارد.
6026/9861

سرخط اخبار استان‌ها