۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82396283
T T
۰ نفر
مهمترين اخبار موردتوجه شبكه هاي اجتماعي اصفهان در 48 ساعت گذشته (2 بهمن)

اصفهان- ايرنا- حادثه آتش سوزي و فرو ريختن ساختمان پلاسكو در تهران، اظهار همدردي مسئولان و اقشار مختلف مردم با شهداي آتش نشان در اين حادثه و به تاخير افتادن مجدد بازگشايي زاينده رود از مهمترين محورهاي خبري شبكه هاي مجازي استان اصفهان در 48 ساعت گذشته است.

الف: اخبار ملي در فضاي مجازي استان اصفهان:
*** حادثه آتش سوزي و فرو ريختن ساختمان پلاسكو در تهران در صدر اخبار رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي در 48 ساعت گذشته قرار داشت. ساختمان پلاسكو تهران صبح پنجشنبه 30 دي دچار حادثه آتش سوزي شد و پس از ساعتي فروريخت و تعدادي از آتش نشانان در اين حادثه به شهادت رسيدند.
اخبار مربوط به آوار برداري و جستجوي مفقودشدگان در اين حادثه، اخبار ضد و نقيض درباره تعداد ماموران آتش نشاني زير آوار مانده و يافتن اجساد آنها، پيام تسليت شخصيت هاي كشوري و بين المللي از جمله رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهوري و ساير مسئولان، اظهار واكنش ها نسبت به دليل اين حادثه و چگونگي مديريت بحران و ابراز همدردي مردم در نقاط مختلف كشور و دنيا نيز از ديگر اخبار مورد توجه شبكه هاي مجازي بود.
*** تحريم مواد منفجره در چهارشنبه سوري امسال براي همدردي با آتش نشانان بدليل حادثه پلاسكو و تعيين عيدي كارگران به ميزان 1.6 تا 2.4 ميليون تومان براي نوروز 96 نيز از ديگر اخبار سراسري مورد توجه شبكه هاي مجازي در استان اصفهان بود.

ب: اخبار محلي در فضاي مجازي استان اصفهان:
*** تاخير مجدد در رها سازي آب زاينده رود نيز از مهمترين اخبار محلي مورد توجه رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي در 48 ساعت گذشته بود.
ابتدا قرار بود كه رهاسازي آب زاينده رود 28 دي ماه انجام شود اما اين كار به بامداد پنجشنبه 30 دي ماه موكول شد.با اينحال سازمان آب منطقه اي اصفهان اعلام كرد كه بدليل درخواست كشاورزان، زمان رهاسازي آب به بامداد دوم بهمن موكول شده است.
*** بارش باران در كلانشهر اصفهان و برف و باران در شهرهاي ديگر از جمله سميرم و چادگان در 48 ساعت گذشته نيز از ديگر اخبار مورد توجه رسانه ها و شبكه هاي مجازي بود.
*** همدردي مردم استان اصفهان با شهداي حادثه ساختمان پلاسكو با حضور در ايستگاه هاي آتش نشاني و روشن كردن شمع و آوردن شاخه گل و تعليق موقت قرارداد دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيمه تامين اجتماعي بدليل بدهي سازمان تامين اجتماعي به اين دانشگاه نيز از ديگر اخبار مورد توجه رسانه ها در فضاي مجازي بود.
گ/301 / انتشار: سلطانمرادي
كانال اطلاع رساني: https://telegram.me/esfahanirna

سرخط اخبار استان‌ها