زن ۴۶ ساله اصفهانی در کانال آب کشاورزی غرق شد

اصفهان-ایرنا- تنها ۲۴ ساعت بعد از کشف جسد سرنشین یک دستگاه پراید سرنگون شده در یک کانال آب در اصفهان، امروز نیز حادثه غرق شدن زن ۴۶ ساله‌ای در کانال آب کشاورزی فولادشهر خبرساز شد.

سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان روز سه‌شنبه اعلام کرد: زن ۴۶ ساله بر اثر حادثه غرق شدگی درگذشت.

عباس عابدی در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از دریافت گزارش این حادثه، مقارن ساعت هشت صبح امروز، یک واحد امدادی اورژانس به فولادشهر اصفهان اعزام شد.

وی افزود: زن ۴۶ ساله غرق شده در این کانال جان خود را از دست داد و تلاش برای نجات او بی‌نتیجه ماند.

سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها، مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی مکلف به ایمن‌سازی، فنس‌کشی، نصب تابلوی هشدار خطر، طناب نجات و نرده‌کشی هستند و جهاد کشاورزی مسوول نظارت بر این بخش است.

فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان در محور ارتباطی اصفهان - شهرکرد است.

به گزارش ایرنا، حوادث غرق شدگی از مهمترین رخدادها در اصفهان است که چندی پیش مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در باره آن با توجه به آغاز فصل گرما و موعد آبیاری کشت‌های مزارع و باغ‌ها هشدار داد.

سال گذشته بدنبال رخداد بیش از ۶۰ حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان۳۰ نفر جان باختند امسال نیز تاکنون هشت حادثه غرق شدگی با ۶ نفر فوتی گزارش شده است.

این حوادث بیشتر در استخرهای ذخیره آب باغ‌ها، اراضی کشاورزی و مراکز صنعتی، مخازن سدها، کانال‌های انتقال آب و رودخانه‌ها اتفاق افتاده است.

آب رودخانه‌ها و مخازن سدها بسیار سرد و حاصل ذوب‌ شدن برف است؛ از این رو افراد به محض وارد شدن در آن دچار شوک می‌شوند که غرق شدگی در این شرایط قطعی است.

کانال‌های انتقال آب کشاورزی بدلیل شیب زیاد و جلبک گرفتن آن لغزنده و پرشتاب است و افرادی که به هر دلیل وارد کانال شوند، اغلب نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد که دستورالعمل ایمن‌سازی آنها به دستگاه اجرایی مربوطه(جهاد کشاورزی) ابلاغ شده است.

مضاف بر این، روز گذشته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت حصارکشی در اطراف کانال‌های خطرآفرین آب استان از کشف جسد سرنشین یک دستگاه پراید سرنگون شده در کانال اصفهانک خبر داد.

محمد شریعتی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: این اتفاق چندمین حادثه سقوط خودرو به کانال آب یا رودخانه در۱۰ روز گذشته است که به سازمان آتش‌نشانی اصفهان اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیاء و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، کمتر فردی با افتادن به داخل کانال‌های آب زنده می‌ماند.

شریعتی بیان داشت: با توجه به افزایش حوادث سقوط افراد یا خودروها به داخل کانال های آب، سازمان آتش نشانی شهرداری گزارشی در باره لزوم «حصارکشی» کانال‌ها بخصوص در حاشیه شهر به سازمان مدیریت بحران استانداری، آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کانال‌ها بخصوص در حاشیه شهر بسیار حادثه‌سازند و برخی رانندگان بعنوان راه فرعی و محلی از معابر کنار آنها استفاده می‌کنند که بدلیل پستی و بلندی و آسفالت نبودن آنها، خطر سقوط وسیله نقلیه به داخل کانال‌ دور از انتظار نیست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: نصب تابلوهای هشدار، ایجاد موانع و حصارکشی در نزدیک محل رودخانه و کانال‌های آب، الزامی است.

در روز اخیرهای اخیر و پس از رهاسازی آب در زاینده‌رود، چند حادثه سقوط خودرو در کانال‌های اطراف اصفهان رُخ داد که بر اثر آنها چندین نفر جان باختند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، شرکت آب منطقه‌ای، متولی رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب و اداره کل جهاد کشاورزی متولی استخرهای کشاورزی است و آنها باید اقدام به نصب حفاظ و تابلوهای هشداردهنده در مکان‌های پُرخطر کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha