۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۴۰
کد خبر: 83252370
T T
۰ نفر

بهسازي مسير گردشگري علويان مراغه تامين اعتبار شد

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۴۰
کد خبر: 83252370
بهسازي مسير گردشگري علويان مراغه تامين اعتبار شد

مراغه - ايرنا - بخشدار مركزي مراغه با اشاره به اجراي طرح ساماندهي مسير گردشگري روستاي علويان اين شهرستان گفت: اعتبار مورد نياز براي بهسازي و آسفالت اين مسير تامين شده است.

حكيمه انتظاري شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اجراي طرح تعريض اين مسير در داخل روستاي علويان و اجراي جدول گذاري، 160 ميليون تومان اعتبار مورد نياز براي آسفالت ريزي آن با همكاري فرماندار تامين شده است.
وي ادامه داد: با توجه به تامين اعتبار، آسفالت ريزي در اين مسير گردشگري روستايي با مساعد شدن وضعيت جوي و پايان تعطيلات نوروزي انجام خواهد شد.
وي اضافه كرد: اين طرح با مشاركت دهياري، فرمانداري و بخشداري انجام شده كه نقش مهمي در توسعه اين مسير گردشگري خواهد داشت.
انتظاري با اشاره به مسيرگشايي انجام شده در روستاي علويان براي اين منظور نيز گفت: اين مسير به دليل تردد بالاي گردشگران از شهرهاي مختلف استان و كشور و نيز روستاهاي بالادست سدعلويان مسيرگشايي و تعريض شده است.
وي افزود: در اين راستا و با مشاركت مردم، دهياري و بخشداري مركزي 260 مترمربع تملك زمين و 130 متر جدول گذاري شده كه براي اين منظور 155 ميليون تومان از محل اعتبارات دهياري روستاي علويان و اعتبارات روستاهاي بالادست هزينه شده است.
وي اضافه كرد: با مسيرگشايي انجام شده در اين روستا، مسير 14 متري خيابان اصلي اين روستا به 20 متري تبديل شده و با تعريض آن تردد در اين مسير گردشگري تسهيل مي شود.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در اين مسير گردشگري نيز گفت: هم اكنون براي توسعه صنايع دستي و گردشگري روستاهاي اين منطقه و بالادست علويان، نمايشگاه و بازارچه گردشگري در روستاي علويان داير شده است.
وي افزود: در اين نمايشگاه، توليدات و صنايع دستي روستاييان اين منطقه در معرض بازديد گردشگران و ميهمانان نوروزي قرار گرفته است.
بخش مركزي مراغه با 74 روستا داراي 68 هزار نفر جمعيت بوده كه تمامي روستاها داراي شوراي اسلامي با 245 نفر عضو و 66 روستاي اين بخش نيز داراي دهياري است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487

سرخط اخبار استان‌ها