۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبر: 83289875
T T
۰ نفر

امام جمعه شهركرد: هنر انقلاب ماندگار است

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبر: 83289875
امام جمعه شهركرد: هنر انقلاب ماندگار است

شهركرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی تاكید كرد : هنر انقلاب ، هنری متعهد و ماندگار است.

به گزارش روز چهارشنبه دفتر امام جمعه شهركرد، حجت الاسلام محمد علی نكونام در دیدار با جمعی از هنرمندان استان تاكید كرد: دل‌های هنرمندان پر از دغدغه است و بطبع خیلی از توقعات و مطالبات و مسائلی را كه با آن‌ها مواجه هستند ، می‌خواهند كه در نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شود و یك فضای وافر از امكانات و فضای شوق‌انگیز و نشاط آور برای هنر فراهم باشد.
امام جمعه شهركرد خاطرنشان كرد: انسان وقتی یك اموری را در درون خودش به عنوان توانایی و توانمندی در عرصه های مختلف حس می‌كند، دلش می‌خواهد هم این استعدادهای هنری را بروز بدهد و و در منظر عموم بگذارد و دیدگاه دیگران و تشویق آن‌ها را بشنود و هم این استعداد درونی را پرورش بدهد و جامعه را از این هنر خودش بهره‌مند كنند كه رشد و تعالی جامعه هم در سایه همین بهره‌مند شدن از هنرها است.
نكونام تصریح ‌كرد: هنر محدودیت ندارد و هر انسانی می‌تواند در یك زمینه هنرمند باشد و در همه عرصه‌های زندگی هنر خودش را نشان بدهد و اینها همه تفاوت‌های آفرینش الهی است تا به واسطه‌ای همین تفاوت‌ها افراد هر كدام یك استعداد و زمینه‌ هنری داشته باشند و بتوانند آن استعداد درونی خودشان را پرورش و رشد بدهند و بالا بیاورند و جامعه از آن بهره‌مند شود.
نماینده ولی فقیه در استان تاكید كرد: جامعه خمود و راكد، جامعه‌ای كه در آن ذوق سركوب شود،جامعه‌ای كه در آن استعدادها سركوب شود، رشد پیدا نمی‌كند.
به گفته وی، جامعه‌ای رشد پیدا می‌كند كه ذوق و خلاقیت در آن نشاط داشته باشد و تشویق بشود، استعداد در آن نشاط داشته باشد و زمینه رشد آن استعدادها فراهم شود.
امام جمعه شهركرد افزود: اینكه رهبر معظم انقلاب مدام بر روی مساله هنر تاكید می‌كنند و برای هنرمند و آن كسی كه هنر خودش را بروز می‌دهد و جامعه را بهره‌مند می‌كند، ارزش و جایگاه ویژه انسانی و كرامت انسانی قائل است كه این نشأت گرفته از اسلام است.
به گفته وی، اسلام برای انسان هنرمند ارزش قائل است و جامعه اسلامی نیز باید در پیروی از اسلام برای هنرمند ارزش قائل باشد همه این‌ها نشان دهنده اهمیت مساله هنر و كرامت داشتن جایگاه و كار هنرمندان است.
حجت الاسلام و المسلمین نكونام گفت: هر كس در هر عرصه‌ای وارد شود و استعداد علمی و هنری و استعداد ذاتی خودش را بروز دهد، این شخص به استناد آیات و روایات قرآن كریم یك فرد عالم است منتهی همه این‌ها یك شرط خیلی مهم دارد و آن عبارت است از اینكه انسان این استعدادها و هنر و ذاتیات را كه دارد همه این‌ها را وصل كند به بقاء نه وصل به فنا چون طبق فرموده حضرت علی (ع) انسان‌ها برای بقاء آفریده شده‌اند نه برای فنا و قطعا هنری كه به بقاء وصل نباشد ماندگار نخواهد بود.
امام جمعه شهركرد افزود: یكی از ضرورت‌های انسان برای رساندن خود به تكامل این است كه بقاء را بشناسد و بر روی بقاء شناسی و فنا شناسی كه خود یك علم است روی این‌ها متمركز شد و هنر خود را با این‌ها آمیخته كند.
وی گفت: هنر واقعی آن است كه انسان بتواند ذاتیات خودش را به بقاء و امور ماندگار عالم وصل كند.
امام جمعه شهركرد افزود: اگر سخن از تعهد كنار هنر و جهت‌دهی در كنار هنر است ، بدون شك هنری است كه به پروردگار متصل باشد و اگر شهید سید مرتضی آوینی به عنوان یكی از الگوهای هنر متعهد یاد می شود به خاطر این است كه این شهید ذوق ادبی خودش را خرج یك أمر ماندگار به نام شهدا و ایثار كرد.
امام جمعه شهركرد تاكید كرد: زمینه پرورش استعدادهای هنری باید توسط همه دستگاه‌ها فراهم شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینكه بیش از 700 برنامه و فعالیت شاخص فرهنگی طی سال گذشته به همت هنرمندان استان در همه شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم، جشنواره فیلم و تئاتر فجر و نمایشگاه بزرگ كتاب شاخص‌ترین این فعالیت‌هاست.
جواد كارگران در این دیدار افزود: زمینه‌های پرورش استعدادهای هنرمندان در استان مهیا شده است و هنرمندان می‌توانند در قالب كانون‌های مختلف به فعالیت هنری بپردازند.
رئیس حوزه هنری استان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، گفت: عطرافشانی قبور شهدا، همایش هنر شیدایی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولین، مسابقه كتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و رونمایی از چند كتاب و سرود ملی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان بود.
حجت‌الله شیروانی تولید دو فیلم كوتاه مستند، برگزاری كارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی، كسب رتبه در جشنواره فیلم مقاومت، برگزاری نمایش‌های تئاتر بچه های مسجد، برگزاری جشنواره تئاتر تك نفره و برگزاری هشت نمایشگاه در زمینه‌های مختلف هنری را شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری استان در سال گذشته بود.
2097

سرخط اخبار استان‌ها