۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85077417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: شهید آوینی الگوی هنر تراز انقلاب اسلامی است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، اظهار داشت: این شهید، الگوی مهمی برای هنر تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام شامگاه شنبه در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، یادآور شد: شهید آوینی باب هنر انقلاب را پیش پای هنرمندان گشود و هنر در این تراز و بستر در عرصه‌ها و جایگاه‌های مختلف به مخاطبان عرضه شد.

به گفته وی، باید بر روی این عرصه مشخص تمرکز داشت و هنرمندان از این شهید الگوگیری کنند و وام بگیرند.

این مسوول افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان با توجه به ظرفیتی که دارد، از جایگاه مهمی برخوردار است و در عرصه‌های مختلف باید هنر انقلاب اسلامی را برجسته کند.

وی با بیان اینکه ضعف‌هایی در این حوزه در استان وجود دارد، افزود: همه مسوولان دغدغه‌مند هستند اما هنوز به نتیجه واقعی در خصوص همراهی و هم افزایی با یکدیگر نرسیده‌ایم و باید همه در این زمینه کمک کنند که علل ضعف‌ها برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: بخشی از دلایل نبود این هم‌افزایی ها کشوری است و نباید در استان خودزنی کرد.

نکونام تاکید کرد: هنر باید خاستگاه ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد و نگاه دینی و اسلامی به هنر در متن قرار بگیرد و مسائل غیر دینی در متن نباشد.

رییس شورای فرهنگی عمومی استان و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: یکی از عرصه‌های خیلی قابل‌ توجه مساله عکاسی است و اکنون عکس‌هایی از دوران انقلاب اسلامی وجود دارد که می‌درخشد و حرفی برای گفتن دارد و یک دنیا حرف پشت سر آن قرار گرفته است.

به گفته وی، در این استان عکاسانی هستند که بعضی از عکس‌های آنها ارزش توجه دارد و مسابقه عکاسی استانی حرکت خوبی است که می‌تواند این معنا را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گزارشی از برنامه های مختلف این نهاد انقلابی ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسوول بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان نیز در این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha