۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83270831
T T
۰ نفر
سیل 30 هزار میلیارد ریال به زیرساخت های كشور خسارت زد

شهركرد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی، خسارت های سیلاب اخیر به زیر ساخت های كشور را حدود 30 هزار میلیارد ریال برآورد كرد.

محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در شهركرد افزود: این خسارت ها مربوط به تخریب كامل جاده ها، از بین رفتن پل ها، رانش سطح جاده ها و بخش های مختلف زیرساختی است.
وی در این خصوص كه تا چه زمان فرآیند تعمیر، بازسازی و بهسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب برطرف می شود، گفت: برخی از این آسیب ها به فوریت برطرف می شود و برخی از طرح ها نیز تا یكسال زمان می برد.
وی گفت: در سیلاب اخیر 24 استان، 231 شهرستان، 269 شهر و 5 هزار روستا درگیر سیل بود و تاكنون با این شدت و گستردگی حوادث سیلابی در كشور بود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در گفت و گو با ایرنا اعلام كرده بود: سیل به بیش از 12 هزار كیلومتر از راه های كشور خسارت زده كه این میزان راه های خسارت دیده حدود 6 هزار و 800 نقطه از كشور بویژه شهرهای سیل زده را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیلاب اخیر، دوشنبه شب وارد شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری شد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر كرد تا خسارت ها را برای ارائه گزارش به هیات دولت اعلام كند.
به گزارش ایرنا، سیلاب های اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب كرد.
در سیلاب اخیر نزدیك به 6 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی كشاورزی و مسكن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.
2097/6021

سرخط اخبار استان‌ها