۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۱۴
کد خبر: 83249519
T T
۰ نفر

آیین معنوی اعتكاف در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۱۴
کد خبر: 83249519
آیین معنوی اعتكاف در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهركرد- ایرنا- همزمان با سحرگاه سیزدهم رجب ، آیین معنوی اعتكاف در مساجد تعیین شده چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، با وجود اینكه ایام البیض امسال با نوروز همراه شده است اما عده ای از مردم به آیین معنوی اعتكاف پرداختند و در مساجد معتكف شدند.
مدیركل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین اعتكاف امسال در 127 مسجد استان در حال برگزاری است كه امسال 4 هزار و 456نفر شركت كرده اند و از این تعداد یك هزار و 302نفر مرد و 3 هزار و 154نفر نیز زن هستند.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود : بیش از 70 قاری مطرح استان و كشور برای آموزش و ختم قرآن مجید نیز در این مساجد حضور یافتند.
وی افزود: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام البیض معتكف شدند.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان از حضور 5 مبلغ ویژه از مركز تخصصی نماز قم برای بیان معارف اسلامی در اعتكاف خبر داد و گفت: این مبلغین در شهرستان های شهركرد، فارسان، كیار، اردل و بروجن در مساجدی كه اعتكاف برگزار می شود به تبلیغ می پردارند.
وی افزود: 32 نفر روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ایام اعتكاف به استان اعزام شدند و 80 نفر از روحانیون مستقر و 70 نفر از خواهران طلبه در برگزاری اعتكاف همكاری دارند.
وی با بیان اینكه طرح با قرآن در زلال اعتكاف همزمان با سراسر كشور در ایام اعتكاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.
گفت: براساس این طرح استادان قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتكفان در 40 مسجد محل برگزاری اعتكاف اعزام می‌شوند.
مرتضوی ختم دسته جمعی قرآن توسط معتكفان، اجرای تلاوت‌های زنده قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یك صفحه از قرآن (سوره واقعه)، بیان نكات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل سوره‌‎های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام كرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح سعی شده از روحانیون برجسته، مدرسان و قاریان توانمند استفاده شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز از اجرای طرح « با قرآن درزلال اعتكاف » در 40 مسجد شاخص استان خبر داد.
محسن تقی پور افزود: براساس این طرح كه از سال های گذشته در ایام البیض و اعتكاف اجرا می شد استادان قرآن برای اصلاح قرائت نمازمعتكفان به مساجد محل برگزاری اعتكاف اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، مراسم اعتكاف در ایام البیض ماه مبارك رجب از 29 اسفند تا 2 فروردین 98 به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می شود.
2097

سرخط اخبار استان‌ها