غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم

مشهد - ایرنا - ۳۱ اردیبهشت، برابر با ۱۱ ذی‌القعده، زادروز هشتمین خورشید آسمان ولایت حضرت رضا (ع) است اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که امروز لبخند بر لب مجاوران و زائران حرم رضوی خشکیده است، برق شادی در چشم‌ها نمی‌درخشد و غم شهادت خادم‌الرضا بر دلها سایه انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از عصر روز یکشنبه که مفقود شدن بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه خبری شد، برنامه های جشن و آیین های ویژه سالروز ولادت امام هشتم (ع) در بارگاهش جای خود را به دعا و توسل داد و همه لب به ذکر و توسل گشودند.

این در حالی بود که همه ایران در از دیشب دل خود را با خدا و یاد آرامبخش او گره زده بودند تا خبری از صحت و سلامت خادم ایران و هیات همراه بشنوند ولی امروز صبح با اعلام اخبار توسط رسانه ها، امیدها کمرنگ و کمرنگ تر شد تا اینکه به صورت رسمی شهادت رئیس‌ جمهور اسلامی ایران رسانه ای شد.

علاوه بر آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، که نشان افتخار تولیت و خادمی حضرت رضا (ع) را بر سینه داشت، «مالک رحمتی»، استاندار آذربایجان شرقی نیز، که سابقه قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی را داشت، به همراه آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

آیت الله رییسی، که در روزگار تولیت آستان قدس رضوی، مسیر خدمت به زائران را با نگاهی دیگر متحول کرد و این در حالی است که عشق خدمت به مردم، با اعتماد مردم، سه سال پیش و همزمان با میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) وی را در جایگاه ریاست دولت سیزدهم قرار داده بود.

امروز در زمانی که طبق سنتی هرساله، آیین تعویض پوشش و پرچم بارگاه رضوی به مناسبت میلاد آن امام همام، با حضور قائم مقام و مدیر عالی حرم مطهر رضوی و سایر مسوولان و مردم مومن در حال برگزاری بود، خبر شهادت این خادمان کشور اعلام شد که به این آیین را ناتمام گذاشت و به مراسم رنگ عزا زد.

با عنایت به شرایط پیش آمده، مسوولان آستان قدس رضوی هنوز جزئیاتی از برنامه هایی که به این مناسبت در مجموعه حرم منور رضوی برگزار خواهد شد، اطلاع رسانی نکرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha