۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83174056
T T
۰ نفر
كشت گیاهان دارویی اولویت بخش كشاورزی است

شهركرد - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت : كشت گیاهان دارویی و توسعه صنعت گیاهان دارویی از برنامه های اولویت دار بخش كشاورزی در استانهای كشور است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های كشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه كشت گیاهان دارویی ، افزود: با كشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه های دارویی بر درآمدزایی كشاورزان و بهره برداران اراضی كشاورزی و مرتعی كمك می شود.
وی اظهار داشت : راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تكمیلی در حاشیه طرح های كشاورزی به خصوص طرح های كشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی ارز آوری خوبی برای كشاورزی و اقتصاد كشور خواهد داشت.
وی گفت: بهره برداران با استانداردسازی تولید، بسته بندی و فرآوری می تواند در توسعه این بخش فعالیت كنند.
حجتی گفت : كشت گیاهان در مناطق مختلف كشور براساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی قطب بندی و كشت می شود.
وی، به خشكسالی های اخیر و كمبود بارش اشاره كرد و گفت: با كشت گیاهان كم آب بر و همچنین گیاهان دارویی می توان زمینه اشتغال در بخش صنعت گیاهان دارویی را افزایش داد.
وزیر جهاد كشاورزی بر ایجاد تعاونی های تخصصی گیاهان دارویی ، برنامه ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیك تاكید كرد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان یكی از مشكلات بخش كشاورزی است.
اقبال عباسی افزود: سالانه یك میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در استان تولید می شود كه كمبود صنایع تبدیلی و فرآوری باعث شده سود و درآمد این بخش به سمت دلالان برود.
به گفته وی، این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاك مناسب برای توسعه كشاورزی و دامپروری و همچنین كشت گیاهان دارویی است كه باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.
به گزارش ایرنا، با حضور وزیر جهاد كشاورزی عملیات اجرایی 2 طرح كشاورزی از جمله كشت و صنعت گیاهان دارویی و مجتمع گلخانه ای شاخه بریده در شهرستان بروجن با اشتغالزایی 110 نفر آغاز شد.
شهرستان بروجن در 60كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری است.
7360/6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها