توسعه گلخانه‌ها راهکار برون رفت از بحران خشکسالی در بخش کشاورزی است

شهرکرد –ایرنا- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و افزایش بهره‌وری آب باید در اولویت برنامه‌های استان قرار گیرد و راهکار برون رفت از بحران خشکسالی در بخش کشاورزی است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های بخش کشاورزی شهرستان بروجن، با بیان اینکه امروز امنیت غذایی به خصوص در محصولات راهبردی، جزو اولویت‌های کشور است، اظهار داشت: اگر چه بخش‌های دیگر نیز در توسعه استان نقش دارند، ولی پایه و اساس توسعه استان به لحاظ ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، وجود بخش کشاورزی است.

وی، با بیان اینکه اکنون بزرگترین خدمت در استان کاهش نرخ بیکاری است، افزود: با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی، می‌توان بیکاری را در استان کاهش داد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهش تولید بدون حرکت و تلاش به دست نمی‌آید، خاطر نشان کرد: مدیران استان باید در سال جهش تولید، برای تحقق این شعار گام اساسی بردارند چرا که جهش تولید با تلاش مضاعف، رفع عقب‌ماندگی‌ها و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان در تمام بخش‌ها محقق می‌شود.

جعفری، با اشاره به تحقیقات و مطالعاتی که در چند ماه اخیر برای برون رفت استان از بحران اقتصادی و اشتغال صورت گرفته است، تصریح کرد: کمبود آب یکی از معضلات استان است، از همین‌رو استفاده از کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای، آموزش به بهره‌برداران، تغییر الگوی کشت، افزایش بهره‌وری آب و رهایی از کشت‌های غرقابی باید در اولویت برنامه‌های استان قرار گیرد.

وی، ایجاد شهرک‌های کشاورزی و کشت گلخانه‌ای را در استان و شهرستان بروجن با وجود خشکسالی‌ها امری ضروری دانست و ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی مجلس برای تخصیص اعتبار و  تسهیل روند اجرای کشت‌های گلخانه‌ای در استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت زراعی و باغی استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha