۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۴۱
کد خبر: 82935633
T T
۰ نفر

عزم مسوولان بوشهرمقابله باكم آبي است

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۴۱
کد خبر: 82935633
عزم مسوولان بوشهرمقابله باكم آبي است

بوشهر- ايرنا - معاون امور عمراني استانداري بوشهرگفت: با درك كامل مشكلات كم آبي مردم به ويژه در ماه مبارك رمضان تمام تلاش مديريت ارشد اين استان بر كاهش مشكلات مردم در اين زمينه است.

به گزارش ايرنا مهرداد ستوده روز چهارشنبه در حاشيه بازيد از تاسياست آبرساني بوشيگان
درشهرستان كازرون افزود:در همين راستا با وجود محدوديت اعتباري، استاندار دستور داده براي تخصيص بموقع اعتبارات در حوزه آب اقدام فوري شود، ولي عدم بارش و خشكسالي، مواجه شدن با بعضي مشكلات را اجتناب ناپذير كرده است.
وي يادآورشد:امروز در پي بازديد ميداني از بخش‌هاي مختلف آبگير، تصفيه خانه و ايستگاه پمپاژ تاسيسات بوشيگان كازرون، مشكلات و موانع موجود انتفال آب به استان بوشهر و دلائل كاهش آن بررسي و برنامه‌ريزي لازم و عملياتي براي روزهاي پيش رو انجام شد.
معاون استاندار بوشهر گفت:از هم مردم خاضعانه مي‌خواهم با درك شرايط واقعي و صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف آب و همچنين ترويج اين فرهنگ، مديريت استان را ياري دهند.
وي ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اميدواريم در كوتاه مدت مشكلات به صورت چشمگير كاهش يابد.
در اين بازديد ستوده از نمايندگان باغداران كازروني خواست در انتقال آب شرب به استان همسايه ( بوشهر ) همچمون گذشته همكاري كنند.
در زمان حاضر با توجه به محدوديت منابع آبي 20 هزار مترمكعب آب مورد نياز اين استان از آب شيرين كن هاي به بهره برداري رسيده در شهرهاي بوشهر و كنگان تامين مي شود.
همچنين طرح هاي آب شيرين كن با ظرفيت توليد روزانه 28 هزار متر مكعب در شهر سيراف در دست اجراست كه با بهره برداري از آن آب مورد نياز شهرها و روستاهاي شهرستان جم استان بوشهر تامين خواهد شد.
علاوه براين عمليات اجرايي طرح آب شيرين كن هفت هزار و 500 مترمكعبي شهر دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر نيز در سال جاري آغاز شده كه در مدت 2 سال به بهره برداري خواهد رسيد.
همچنين بخش خصوصي براي ساخت آب شيرين كن 35هزار مترمكعبي بوشهر يكهزار و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري مي كند.
مجوز شيرين كردن 100 هزار مترمكعب آب از طريق تاسيسات آب شيرين كن براي استان بوشهر صادر شده است.
هم اكنون بيش از 90 درصد آب آشاميدني استان بوشهر از استان هاي كهگيلويه و بويراحمد و فارس تامين مي شود، كه در سال هاي اخير به دليل خشكسالي و كم بارشي در استان هاي همجوار تامين آب استان بوشهر بويژه در تابستان با مشكل روبروست.
6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها