۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83178363
T T
۰ نفر
3هزار و 215 واحد مسكونی طرح بازآفرینی شهری در اردبیل احداث می شود

اردبیل - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سه هزار و 215 واحد مسكونی در قالب طرح بازآفرینی شهری در استان احداث می شود كه تاكنون بیش از هزار واحد آن برای دریافت تسهیلات به بانك ها معرفی شدند.

محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 100 هزار واحد مسكونی با توجه به برنامه دولت در بحث بازآفرینی شهری و معرفی 270 محله هدف در كشور برای ساخت برنامه ریزی شده كه سهم استان اردبیل تعداد مذكور است.
وی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد واحدها 640 میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده تسهیلات ساخت و 3 هزار و 80 میلیارد ریال نیز آورده بخش خصوصی با بهره 9 درصد در نظر گرفته شده است.
مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طرح بازآفرینی استان در بحث خدمات زیربنایی و روبنایی هم با هدف توانمندسازی محلات هدف 400 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش‌ بینی شده است.
حیدری بیان كرد: علاوه برآن سه هزار و 160 میلیارد ریال از سوی شهرداری‌ ها و سایر دستگاه‌ های ذی ربط استان در حوزه بازآفرینی هزینه خواهد شد.
حیدری افزود: پروژه‌ های بازآفرینی در استان شامل احداث سالن‌ های ورزشی، بهسازی آسفالت معابر و محلات، احداث مدرسه و اصلاح شبكه فاضلاب برای شهرهای بالای 50 هزار خانوار و محلات بالای 10 هزار خانوار است.
وی با تاكید بر لزوم جلوگیری از حاشیه نشینی و توجه ویژه به ارتقای زندگی ساكنان محلات هدف در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در طرح بازآفرینی، بیان كرد: به جز محلات هدف فعلی كه در استان كار آنها در حال انجام است مطالعات در سایر مناطق استان هم آغاز شده و حتی شهرهای كمتر از 50 هزار خانوار از جمله بیله سوار، نمین، گیوی و سرعین به پایان رسیده است.
حیدری گفت: پیش ‌بینی می شود طرح مطالعات محلات هدف تمام مراكز شهرستان‌ های استان سال آینده به اتمام برسد.
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها