۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۹
کد خبر: 82855557
T T
۰ نفر
چهار طرح كنترل آب های مرزی استان اردبیل سال آینده بهره برداری می شود

اردبیل- ایرنا - مدیرعامل شركت آب منطقه ای اردبیل گفت: چهار طرح كنترل آب های مرزی این استان با شتاب بیشتر در دست اجراست و در سال آینده به بهره برداری می رسد.

اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار طرح شامل شبكه پایاب سد خداآفرین مغان ،سد احمد بیگلو مشگین شهر ، سد عمارت گرمی و سد تازه كند گرمی است كه هم اكنون در این طرح ها چهار هزار نفر مشغول بكار هستند.
وی بیان كرد: با تكمیل و بهره برداری از شبكه پایاب سد خداآفرین افزون بر 62 هزار هكتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود و پیش بینی شده تا پایان سال 97 این شبكه به بهره برداری برسد.
وی پیشرفت فیزیكی این طرح را 55 درصد اعلام كرد و گفت: در حال حاضر یك هزار و 500 نفر در این سد مشغول به كار هستند و پیمانكاران هم مجدانه در تسریع عملیات اجرایی این طرح فعال می باشند.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم عنوان كرد: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مكعب آب نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد كرد.
سلیمان زاده میزان پیشرفت فیزیكی این طرح را 54 درصد اعلام كرد و گفت: عملیات اجرایی این سد با سرعت پیش می رود و پیش بینی شده تا آخر سال 97 آبگیری و افتتاح شود.
وی در باره عملیات اجرایی سد احمد بیگلو مشگین شهر هم گفت: عملیات اجرایی این طرح هم در مرحله پایانی است و شبكه آن هم به سرعت در دست اجرا است كه در سال 97 به بهره برداری می رسد .
مدیر عامل شركت آب منطقه ای اردبیل بیان كرد : یكی دیگر از سدهای مرزی استان كه در بهترین مكان ایجاد شده و جزو بهترین سدها به لحاظ كیفیت بالای آب محسوب می شود سد تازه كند گرمی مغان است كه هم اكنون 39 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و پیش بینی شده تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها