۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82824736
T T
۰ نفر
ایجاد بیش از 2 هزار شغل جدید در اردبیل؛ شتاب سرمایه گذاری بخش خصوصی

اردبیل - ایرنا - شهرستان اردبیل با توجه به اینكه بیش از نیمی از جمعیت یك میلیون و 270 هزار نفری استان را در خود جای داده در كنار مشكلات از فرصت های مطلوبی برای توسعه و نیز ایجاد زمینه های شغلی جدید بهره مند می باشد و در این راستا بخش خصوصی نیز به فعالیت های سرمایه گذاری خود در این شهرستان شتاب بخشیده است.

جواد زنجانی ، فرماندار اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا گفت: تنها در نزدیك به 2 سال گذشته با راه اندازی طرح های اقتصادی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی 2 هزار و 635 شغل جدید در این شهرستان ایجاد شد.
وی بیان كرد: برای راه اندازی طرح های اقتصادی اشتغالزا در این مدت سه هزار و 770 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت و بخش خصوصی هزینه شده است.

** اشتغال فراگیر و ایجاد فرصت های جدید شغلی در اردبیل
زنجانی با بیان اینكه اشتغال فراگیر از سیاست های مهم اقتصادی دولت تدبیر و امید است، گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و حمایت از طرح ‌های اشتغال فراگیر 190 طرح جدید با سرمایه ‌گذاری مجموع یك هزار و 260 میلیارد ریال در بخش‌ های كشاورزی ،‌ گردشگری و صنعت در اردبیل به تصویب رسیده است.
وی بیان كرد: اعتبارات اشتغال روستایی با بهره چهار درصد در مناطق مرزی و 6 درصد در مناطق غیر مرزی و 10 درصد در مناطق روستایی كمتر از 10 هزار نفر به استان ها ابلاغ شده و با استفاده از این تسهیلات و با اجرای طرح های اقتصادی اقتصاد روستایی شهرستان تقویت خواهد شد.
او اظهار كرد: ایجاد اشتغال فراگیر به منظور غنی ‌سازی اقتصاد یك منطقه بسیار اهمیت دارد و باید با ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از طرح‌ های اشتغالزا میزان اشتغالزایی را بالا برد.

** ظرفیت ایجاد 20 هزار شغل با اجرای طرح اشتغال فراگیر و طرح های اقتصاد مقاومتی
فرماندار اردبیل گفت: امسال یك هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا برای این شهرستان اختصاص یافته و ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط در جذب و پرداخت آن به متقاضیان اهتمام جدی داشته یاشند.
وی با بیان اینكه اشتغال فراگیر در دستور كار دولت قرار گرفته، افزود: در صورت عزم جدی می توان زمینه اشتغال 20 هزار نفر را با پرداخت تسهیلات اشتغالزا بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در اردبیل فراهم كرد.
او در باره تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی اظهار كرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان همچنان روال قانونی را طی می كند و تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی بطور جدی پیگیری می شود.
وی بیان كرد: طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه های انرژی ، آب ، كشاورزی و گردشگری در ارتباط با اشتغالزایی در اردبیل مشخص شده و هر یك از ادارات موظف هستند در این جهت اقدام موثری را برای تولید و اشتغال انجام دهند.
فرماندار اردبیل توجه به اشتغالزایی در اردبیل را با توجه به معضل بیكاری ضروری دانست و گفت: در صورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

** شتاب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان اردبیل
فرماندار اردبیل با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغالزایی در این شهرستان افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های مختلف شتاب گرفته و با به ثمر رسیدن این سرمایه گذاری ها فرصت های شغلی خوبی بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی فراهم خواهد شد.
زنجانی بیان كرد: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 94 تعداد 144 طرح با 260 میلیارد ریال ، در سال 95 تعداد 771 طرح با یك هزار و 670 میلیار ریال و امسال هم با محاسبه طرح های دهه فجر یك هزار و 720 طرح با یك هزار و 830 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای سیاست فعال سازی واحدهای تولیدی راكد در اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید فعال كردن طرح های راكد را در دستور كار قرار داده و تسهیلات قابل توجهی هم به این طرح ها از طریق بانك های عامل اختصاص داده و در چهار سال اخیر بیش از 110 طرح و یا واحد تولیدی در شهرستان از ركود خارج شده است.
فرماندار اردبیل تاكید كرد كه ولت تدبیر و امید با تلاش در كاهش تصدی گری خود در امور مختلف در صدد تحقق كامل اقتصاد فراگیر در كشور است و از جمله راههای مهم تحقق اقتصاد فراگیر سپردن امور به بخش خصوصی و محوریت مردم در فعالیت های اقتصادی است.

** كیفیت آب اردبیل ارتقا می یابد
فرماندار اردبیل با بیان اینكه كیفیت آب در اردبیل پایین است، افزود: برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای كیفیت آن برنامه های مختلف كوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.
زنجانی با اشاره به تامین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی گفت: با راه اندازی برج آبگیر در این سد كه اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته پاره ای از مشكلات آب این شهر مرتفع خواهد شد.
وی تشریح كرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جز اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و امید است در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص یابد.
زنجانی برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی را در این شهرستان نگران كننده دانست و افزود: برداشت های بی رویه ، سفره های زیرزمینی دشت اردبیل را به مخاطره انداخته است.
به گفته وی ، فقدان نظارت كافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت بحرانی كنونی شده است.
زنجانی اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهكار موجود اعلام كرد و گفت: برنامه های محیط زیست و آب بدون تاثیرگذاری مسائل سیاسی باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشكلات فائق آمد.
وی با بیان اینكه 90 درصد آب در حوزه كشاورزی مصرف می شود، افزود: برای رفع بحران های موجود در بحث آب باید كار را از كشاورزی شروع كرد و در این راستا با اصلاح الگوی كشت و شیوه های آبیاری می توان مصرف آب را در این بخش به حداقل رساند.

** گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل
زنجانی با بیان اینكه در حوزه گازرسانی به روستاهای شهرستان اردبیل تحول بسیار عظیمی اتفاق افتاده ،افزود: با تمهیدات انجام شده تا پایان امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی گفت: این در حالی است كه هم اكنون عملیات گازرسانی به روستاهای زیر 20 خانوار نیز در شهرستان اردبیل آغاز شده و در این راستا عملیات گازرسانی در هشت روستای زیر 20 خانوار در حال اجراست.
فرماندار اردبیل بیان كرد: تمام روستاهای این شهرستان نیز كه 23 درصد جمعیت را در خود جای داده دارای برق می باشند و در بیش از یك سوم روستاهای استان نیز عملیات بهسازی روستایی انجام شده است.

** افتتاح 513 طرح اقتصادی ، عمرانی و بهداشتی و درمانی در اردبیل
فرماندار اردبیل با اشاره به افتتاح 513 طرح عمرانی و اقتصادی اردبیل در دهه فجر امسال گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
زنجانی افزود: این طرح ها شامل 250 طرح سرمایه‌ گذاری و اقتصادی ، 97 طرح دستگاههای اجرایی ، 68 طرح عمران شهری 77 طرح عمران روستایی و 21 طرح بهداشت و درمان می باشد.
گفت و گو: یعقوب شاددل / سیفعلی موسی زاده
6016/7110

سرخط اخبار استان‌ها