۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82266134
T T
۰ نفر
بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل باید مطالبه عمومی شود

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از مردم استان خواست اجرای پروژه بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی را از مسوولان ذیربط پیگیری كنند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل بیان كرد: با توجه به ازدحام قابل توجه جمعیت در هسته مركزی شهر حریم مجموعه جهانی شیخ صفی باید بازگشایی شود اما تا این امر به مطالبه ای عمومی تبدیل نشود، اتفاقی روی نخواهد داد.
وی با انتقاد به از بین رفتن فرصت فعالیت های عمرانی در شهر اردبیل در تابستان گذشته افزود: شهروندان باید با تشكیل مجموعه های مدنی مسوولان را نسبت به بازگشایی حریم شیخ صفی ملزم كنند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه از مردم و مسوولان به ویژه اهل سنت عنبران ، هشتجین و اتباع جمهوری آذربایجان در برگزاری باشكوه آیین های عزاداری حسینی قدردانی كرد و گفت: اگر قرار باشد برای آذری ها هویتی تعریف شود همیشه آن هویت عاشورایی ، غدیری ، نبوی ، علوی و حسینی است.
او تشریح كرد: با اینكه وهابی ها اهل سنت را امسال از عزاداری نهی كرده بودند اما آیین های شایسته ای كه برگزار شد پاسخی به آنها بود ، عزا و گریه برای ابا عبدالله (ع) سنت نبوی است و هر كس به این سنت عمل نكند در سنت مرتكب تبعیض شده است.
آیت الله عاملی گفت: شخص با تبعیض در سنت ، عامل به سنت نیست و از این رو 200 نفر از عالمان اهل سنت از جمله رییس الازهر در كنفرانس گروزنی وهابیت را از دایره اهل السنه و الجماعه خارج كردند.
او در ادامه از پاكبانان فعال در عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی قدردانی كرد و افزود: جمعیت پاكبانان محیط زیست با تلاش جمعی از جوانان تشكیل شده و تمام مردم استان باید پاكبان طبیعت و محیط زیست باشند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین تشكیل مجموعه های مدنی برای حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز را ضروری و نشانه رشد و اعتلای مدنیت و فرهنگ دانست و گفت: باید نسبت به نگهداری محیط پیرامونی خود كوشا بوده و در امر مقدس حفظ محیط زیست و منابع طبیعی همكاری كنیم.
وی از عزاداران خواست پس از دهه محرم با مراقبت و تقوی مانع از زوال عنایات حسینی شوند و با گناه مرتكب بد خرجی و ولخرجی معنوی و هدر دادن مقامات معنوی كه در فضای معنوی محرم حاصل شده ، نشوند.
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
8123/6018

سرخط اخبار استان‌ها