۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82246081
T T
۰ نفر
زنان نقش مهمي در دفاع از ايران و انقلاب ايفا كردند

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان گفت: زنان ايراني قبل و بعد از انقلاب نقش مهمي در دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي ايفا كردند.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، عبدالمحمد زاهدي روز سه شنبه در همايش نقش زنان در دفاع مقدس افزود: زنان كشور ما پيش از انقلاب نيز در جمع مبارزان حضور داشتند كه اين نشان مي دهد زنان ما هميشه نقش مهمي در دفاع از ايران و انقلاب داشته اند.
وي اضافه كرد: جنگ زشت ترين پديده در جهان است و جنگ بين كشورها ممكن است براي سلب منافع ديگري يا كسب منافع مادي صورت مي گيرد كه در هرصورت هر دو طرف بدي و زشتي است.
وي اظهار كرد: در جنگ ما يك طرف هرچه بود همه بدي و زشتي بود و يك طرف همه زيبايي و خوبي و استقامت بود.
وي اضافه كرد: دشمن ما هرچه در اختيار داشت از زميني، هوايي، دريايي، جنگ شهري و حتي شيميايي به كار برد و در اين جنگ جبهه و پشت جبهه براي رزمندگان ما از هم جدا نبود.
استاندار كردستان افزود: در جنگ تحميلي نه تنها غرب كشور بلكه اكثر نقاط كشور حتي روستاها جبهه جنگ نابرابري بود كه همه مردم ايران به شكلي درگير دفاع از نظام، اسلام، انقلاب و سرزمين خود بودند.
زاهدي گفت: بخش عظيمي از اين فداكاري ها در پشت جبهه ها و توسط مادران، خواهران و همسران شهدا رخ مي داد.
وي ادامه داد: رزمندگان ما در زمان حضور در جبهه ها، به عقبه و پشتوانه قوي در پشت جبهه ها كه همان حمايت معنوي مادران و همسرانشان بود دلگرم بودند.
زاهدي با اشاره به اينكه دغدغه فكري مهمترين مانع فردي در اقدام به هر كاري است، اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس اطمينان و اعتمادي كه از عقبه جبهه ها وجود داشت شرايط روحي و رواني خوبي براي رزمندگان ما ايجاد كرده بود كه جز با زبان هنر نمي توان آنرا به نمايش گذاشت.
وي با اشاره به فيلم شيار 143 گفت: زنان جامعه ما اگر هيچ كاري هم نمي كردند تحمل بالايي كه داشتند كار بسيار بزرگي بود.
زاهدي افزود: بمباران هاي شهرهاي كشور ما اگر در هر كشور ديگري اتفاق مي افتاد، مردم عليه حكومت قيام مي كردند اما در كشور ما مردم بعد از بمباران شهرها و حتي با وجود شهيد شدن عزيزانشان باز هم شعار مرگ بر آمريكا سر مي دادند.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحماني
** انتشار دهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها