مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تقویت امواج ناپایدار بارشی در آذربایجان غربی دمای هوای استان نیز چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت امواج ناپایدار جوی در این منطقه به صورت افزایش ابر، رگبار متناوب باران و رعد و برق تا روز سه‌شنبه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا نیز کاهش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی امروز تقویت شده و بارش ها در نوار جنوبی و شمالی استان در مقایسه با مناطق مرکزی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به بارش ها در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت بارش ها در سردشت ۳.۲ میلی‌متر، تکاب ۲.۶ میلی‌متر و در بوکان و شاهین‌دژ نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هفت درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.