کرج - ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان البرز از پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس خبر داد.

مرتضی ولی پوری شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: نتایج شمارش آرا توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد و از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود.

وی با قدردانی از حضور و مشارکت حماسی مردم در مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گفت : در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۹۲۲ شعبه داشتیم که باتوجه به اینکه دراین مرحله نیاز به ۸۷۰ شعبه در حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس بود این تعداد شعبه اخذ رای آماده شده است .

وی بیان کرد: از مجموع ۸۷۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس ، ۸۳۳ شعبه ثابت و ۳۷ شعبه سیار است که از این تعداد شعبه اخذ رای ۶۸۸ شعبه در مرکز استان البرز و مابقی در شهرستان های فردیس و اشتهارد مستقر هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آراء صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

"علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند .

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده بود.