شاهرود - ایرنا - کتاب «رقص قلم»، «جمع بندی نموداری آیین دادرسی کیفری» و «جن‌ها چشم رنگی دارند» از سه نویسنده بومی شاهرود در نشست شورای اسلامی این شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، کتاب‌های «رقص قلم» اثر ندا آریایی، «جمع بندی نموداری آیین دادرسی کیفری» از آرمان محمدی و «جن‌ها چشم رنگی دارند» به نویسندگی میعاد میراب که به زیور چاپ آراسته شده، رونمایی و معرفی شدند.

شهردار شاهرود در این نشست گفت: حمایت از نویسندگان و هنرمندان این مرز و بوم باعث شکل‌گیری شور، نشاط و انگیزه برای ادامه کار در نسل جوان می‌شود.

محسن احمدی با بیان اینکه شهر شاهرود ظرفیت و توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف دارد، افزود: وجود نیروی انسانی کارآمد و بااستعداد در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی وظیفه مسوولان را در شناسایی، معرفی و حمایت از آنها سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ عاملی نباید انسان‌های بزرگ و هنرمند را در دست‌یابی به اهداف و آرزوهایشان ناامید و خسته کند، ادامه داد: برای جلوه بیشتر این شهر در کشور و زیستی آرام باید از علم، تخصص و توانمندی نویسندگان جوان اهل فرهنگ و هنر بهره برد.

درخشش کتابداران شاهرودی در استان سمنان و کشور

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: تلاش‌های کتابداران این شهرستان در عرصه‌های استانی و ملی بارها باعث درخشش نیروی انسانی در جهت خدمات ارزنده حوزه کتاب و کتابخوانی شده است.

سید ابراهیم موسوی افزود: کتابداران کتابخانه عمومی البرز و ۲۲ بهمن در فعالیت‌های ویژه کتابداری و فرهنگی طی سال گذشته در کشور و استان سمنان خوش درخشیدند.

وی نویسندگان بومی هر شهر را ظرفیت توانمند در پیشبرد اهداف توسعه فردی، اجتماعی، فرهنگی و هنری برشمرد.

نویسنده کتاب «رقص قلم» هم در این نشست گفت: هنر کودکان با حوزه‌های گوناگونی روبرو است، در این مجموعه کتاب سعی بر معرفی و شناسایی قسمت به قسمت آنها شد.

ندا آریایی افزود: در این کتاب به بخش‌هایی از روش «دودلینگ» در زمینه رمز و رازهای نقاشی و هنر کودکان پرداخته شده است.

نویسنده کتاب «جمع بندی نموداری آیین دادرسی کیفری» هم گفت: دانشجویان و بسیاری از افرادی که در زمینه حقوق کار، تحقیق آموزش و آزمون دارند با تعداد زیادی بندها و مواد قانونی روبرو هستند.

آرمان محمدی افزود: در این کتاب با دسته‌بندی و جمع‌بندی نموداری برخی قوانین آیین دادرسی کیفری، دسترسی آسان به این مجموعه قوانین میسر شد.

مجموعه‌ای دو گانه از داستان‌ها و باورهای کهن

نویسنده کتاب «جن‌ها چشم رنگی دارند» نیز در این نشست گفت: مجموعه‌ای دو گانه از داستان‌ها و باورهای کهن مردم شاهرود و بسطام و همچنین بخش‌هایی از رخدادهای یادگاران دوران دفاع مقدس در این کتاب چاپ شده است.

میعاد میراب افزود: اسم و قسمتی از این کتاب داستانی با نگاه به باور و داستان‌های قدیمی مردم این منطقه و به ویژه شهر بسطام انتخاب شده است که افرادی با چشم‌های رنگی را از جنس «از ما بهترون» می‌دانستند.

وی ادامه داد: در قسمت داستان‌های دیگر از این اثر، برداشتی شخصی از شخصیت‌ها و رزمندگان دوران دفاع مقدس که از این خطه دیار اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند، به رشته تحریر در آمده است.