قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی وزارت ورزش و جوانان در سال جاری به ورزش این استان اختصاص یافت.

عباس علایی مقدم عصر چهارشنبه در آیینی به مناسبت روز دختر و تجلیل از بانوان نام‌آور فوتبال و فوتسال استان قزوین در سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی رشد اظهار کرد: سند آمایش ورزش کشور در سال گذشته تدوین شد تا عدالت در ساخت اماکن ورزشی در سطح استان ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: ظرفیت استان قزوین در همه رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال بی‌نظیر است و این موضوع در استقبال تماشاگران شمس آذر کاملا مشهود است.

علایی مقدم گفت: قزوین از ظرفیت فنی بسیار مناسبی در ورزش بانوان برخوردار است، چرا که امروز افتخارات و مدال‌آوری قابل قبولی برای این استان به وجود آمده است.

به گفته این مسوول، ۴۵ هزار بانوی ورزشکار بیمه شده در استان قزوین فعال هستند و معتقدیم که یک مادر ورزشکار می‌تواند فرزندان سالم و ورزشکاری به جامعه تحویل دهد تا جامعه ای پویا و سالم داشته باشیم.

وی درباره امکانات ورزشی استان قزوین برای بانوان افزود: اصلاح کف‌پوش، گرمایش و گازرسانی سالن خرمدشت برای فوتبال بانوان صورت گرفته و در راستای حمایت از باشگاه داران قدم برداشتیم و با مدارس فوتبال و باشگاه ها نیز همکاری داریم.

علایی مقدم با بیان اینکه بازی‌های تیم فوتبال شمس آذر در ورزشگاه قزوین با حضور تماشاگران زن برگزار می شود، گفت: این استان جایگاه ویژه‌ای برای بانوان و حضور هر چه بیشتر آنها در سطح جامعه قائل و در خصوص حضور بانوان در اماکن ورزشی پیشگام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما خانه سنگ‌نوردی قزوین بود که در ۲ ماه آینده این سالن تکمیل می‌شود و از دولت سیزدهم درخواست می‌شود با مساعدت خود باعث ساخت و تکمیل سالن ۶ هزارنفری مجهز ورزشی در استان شود.

تفرقه افکنی در ورزش استان قزوین وجود ندارد

همچنین رییس هیات فوتبال استان قزوین گفت: پیشکسوتان عرصه فوتبال از ۵۰ سال گذشته نهال پرقدرت این رشته ورزشی را در استان کاشتند و امروز فوتبال این دیار در عرصه ملی و بین‌المللی قابل احترام و عزت است.

حسین باجیوند افزود: امروز عملکرد ورزشکاران قزوین بسیار چشمگیر است، چرا که در رده جوانان فوتبال شمس آذر که افتخار آفریده و در رده لیگ فوتبال بزرگسالان کشور قرار دارد و نوجوانان ورزشکار استان نیز به مرحله لیگ برتری دست یافتند.

وی اضافه کرد: این مهم نشان از همدلی و همکاری ورزشکاران و مسوولان ورزشی این استان دارد و علت رسیدن به این نقطه در ورزش این است که نگذاشتیم تفرقه افکنی صورت گیرد.

رییس هیات فوتبال استان قزوین خاطر نشان کرد: رشته‌های مختلف ورزشی این استان تغییر اساسی و چشمگیری داشته و فوتبال سرآمد این تغییرات بوده و با وجود همه تنگناها، تحریم‌ها و مشکلات اما با وجود مربیان توانمند، همیشه رو به جلو حرکت کرده است.

در پایان این آیین از بانوان نام‌آور استان قزوین با اهدا لوح تقدیر شد.