تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

قزوین - ایرنا - ۱۴۳ معلم نمونه آموزش و پرورش در استان قزوین روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز معلم با حضور مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان، مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: خطای راهبردی برخی از مسوولان گذشته این بود که قدر آموزش و پرورش را نمی‌دانستند، درحالی که شهید مطهری به عنوان نماد و الگوی معلمان یکی از بارزترین متفکران اسلامی و الگویی وارسته و موفق برای نسل جدید است.

وی با تاکید بر این موضوع که انسان به علم و عمل صالح زنده می‌شود و راه و رسم زندگی را ترسیم می‌کند، ادامه داد: معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان، در آزمون استخدامی که سال تحصیلی جاری برگزار شد، ۶۲۳ نفر پذیرفته شده و همچنین سال گذشته نیز یک هزار و ۱۹۱ معلم جذب آموزش و پرورش شدند.

فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر توجه و تاکید بر مفاهیمی، چون شهادت، عفاف، حجاب و نهضت مقاومت در کتب درسی اشاره کرد.

وی ضمن اعلام این که در حوزه نوسازی استان قزوین با کمبود ۴۰۰ مدرسه مواجه ایم، ادامه داد: توجه به معیشت و بیمه درمانی فرهنگیان باید سرلوحه کار مدیران باشد.

گفتنی است، استان قزوین ۱۷ هزار معلم دارد.