شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین گفت: این شهرستان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی استان و حتی کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که سالانه ۷۰۰هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی تولید می‌کند.

محمد حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: محصولات تولید شده در این شهرستات هم به مصرف بازارهای داخلی می‌رسد و هم به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین ادامه داد: قیروکارزین به لطف برخورداری از طبیعت چهار فصل، زمین‌های حاصلخیز و اراضی مستعدی که در اختیار دارد توانسته در فصول مختلف سال انواع محصولات باغی و زراعی را تولید و به کشورهای همسایه صادر کند.

وی که معتقد است صادرات ضمن ارزآوری باعث تحکیم روابط دوستی ایران با آن کشورها می‌شود، افزود: اخیرا به همراه معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی بازدیدی از سردخانه هزار و ۷۰۰ تنی قیروکارزین داشتیم‌.

حیدری اضافه کرد: این سردخانه در زمینی به مساحت ۲هزار و ۸۵۹متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۲۰۰مترمربع در شهرک صنعتی و در پنج کیلومتری شهر قیر احداث شده که گنجایش نگهداری هزار و ۷۰۰ نوع محصول باغی و کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین افزود: ماهیانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲هزار تن از انواع محصولات جالیزی شامل هندوانه، خربزه در ارقام احمدی، ملون و خربزه جانا از این محل بارگیری و به کشور عمان و دبی بدون واسطه صادر می‌شود.

قیروکارزین در فاصله ۲۱۸ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.