شیراز_ایرنا_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: اولین برداشت گندم آبی فارس از مزارع روستای نرمان بخش وراوی این شهرستان آغاز شد. 

به گزارش دریافتی ایرنا، یوسف صفری سه‌شنبه در این باره اعلام کرد: بیش از ۸۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های وراوی، مرکزی، گله‌دار و اسیر شهرستان مهر برعهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر ادامه داد: کار برداشت گندم آبی در این شهرستان از ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

صفری اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تعاونی روستایی در بخش‌های وراوی، گله‌دار، دارالمیزان بخش اسیر و مرکز خرید خواجه مراد تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: از مسئولین شرکت بیمه محصولات کشاورزی و مدیریت بحران استانداری فارس تقاضا داریم با توجه به خشکسالی امسال و بارش‌های همراه با طوفان اخیر که کشاورزان این شهرستان را دچار خسارت کرده یاری کنند.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش‌از ۲۴۸ هزار هکتار گندم آبی و ۱۴۴ هزار هکتار گندم دیم در فارس کشت شد و به گفته متولیان کشاورزی استان، یک میلیون و ۲هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد و پس از ۱۳ سال میزان خرید گندم استان از مرز یک میلیون تن گذشت.

شهرستان مهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.