قزوین - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین از امدادرسانی به ۱۹ مصدوم حادثه دیده در سوانح جاده‌ای استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ناصر صبوری غیاثوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای امدادرسانی به این مصدومان هشت تیم امداد و نجات متشکل از ۲۶ نیروی امدادگر به صحنه حادثه اعزام شده‌اند که شامل پایگاه‌های نرجه، قسطین لار، رحیم آباد، آبگرم و تیم توانا (واکنش سریع) بوده است.

وی تصریح کرد: هشت مصدوم برای انجام اقدامات درمانی تحویل اورژانس شدند و مابقی مصدومان نیز با اقدامات پیش بیمارستانی و به شکل سرپایی مداوای آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

صبوری غیاثوند به مسیرهای حادثه دیده اشاره کرد و گفت: آزادراه‌های تاکستان - همدان، آزادراه قزوین - تهران، مسیر قزوین به الموت شرقی و جاده فرعی حصار ولیعصر در مسیر قزوین به همدان از عمده نقاطی بود که تیم امداد و نجات هلال احمر به آن اعزام شدند.

این مسوول به انجام برخی نکات ایمنی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادف اشاره کرد و یادآور شد: بستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین یکی از مهم ترین موارد ایمنی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات به حساب می‌آید که جلوی ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای را می‌گیرد.