شهرکرد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از آغاز فرآیند نوبت‌دهی به جاماندگان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خبر داد.

عباس داوطلب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ از آبان ماه آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۶هزار نفر از نوآموزان سنجش سلامت شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش ارزیابی نشدند، گفت: بیشتر نوآموزان که در این طرح ارزیابی نشدند در شهرستان لردگان، فارسان ناحیه ۱ و۲ شهرکرد هستند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان هم اکنون از طریق سامانه نوبت دهی به آدرس http://my.medu.ir امکان‌پذیر شده، گفت: پس از اخذ نوبت در سامانه، فرآیند سنجش از ۱۴ فروردین در ۱۶ مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

به گفته وی، در این طرح غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارزیابی می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

داوطلب اظهارداشت: برای انجام سنجش نوآموزان، ارائه اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون نوآموز، یک قطعه عکس ۳در ۴ و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال که از طریق درگاه پرداخت قبل از نوبت گیری قابل پرداخت می‌شود، به هنگام مراجعه به پایگاه سنجش الزامی است.

وی اظهار داشت:طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص در ۴۳ مدرسه استثنایی و سه هزار و ۷۶۹ دانش آموز با نیازهای خاص نیز در من دارس تلفیقی فراگیر(مدارس عادی) مشغول تحصیل هستند.