کاشان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون چهار هزار مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های شهرستان مستقر شدند.

احمد دانایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه هزارو ۷۲۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و تاسیسات گردشگری شهرستان اقامت کردند.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کاشان در این مدت اظهار کرد: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۱۷ غرفه بازارچه صنایع‌دستی نیز در شهرستان راه‌اندازی ‌شده که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات مزیت‌دار کاشان به عنوان سوغات می‌پردازند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: ۱۲۰ واحد تاسیسات گردشگردی با بیش از ۸۰۰ اتاق و ظرفیت اسکان سه هزارو ۲۰۰نفر در کاشان در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

وی ادامه داد:۱۱۰آموزشگاه با هزار کلاس درس و پنج کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از دیگر ظرفیت‌های کاشان برای اسکان مسافران نوروزی است.

دانایی نیا گفت: افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشان مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت کرده و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافران کنند.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند افزود: از مسافران می‌خواهیم از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند، خودداری کنند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافرهای مجوزدار با شماره ۰۳۱۵۵۲۲۰۰۱۱ تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

وجود آثار تاریخی،مذهبی و جاذبه های طبیعی موجب شده تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.