۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85416854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ برنامه نوروزگاه در کاشان برنامه‌ریزی شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبر: 85416854
۱۰ برنامه نوروزگاه در کاشان برنامه‌ریزی شد

کاشان _ ایرنا _ معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: ۱۰ برنامه نوروزگاه در کاشان از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ میزبان مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان خواهد بود.

حجت الله ناصحی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باغ جهانی فین کاشان به عنوان نوروزگاه ویژه شهرستان در این مدت آماده پذیرای مسافران است.

وی اظهار کرد: اولویت ما استفاده از ظرفیت گردشگری در روستاهاست و روستاهای نشلج، اردهال، پنداس و شهرهای برزک و نیاسر قمصر و ورکان که روستاها و مناطق گردشگر پذیر هستند، برنامه های آیینی خود را در مجموعه جهانی باغ موزه فین کاشان اجرا می کنند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: اجرای مراسم سنتی میراث ناملموس از جمله هوم بابایی و جزء خوانی قران کریم، سفره افطار و آیین شب نیمه ماه مبارک از برنامه‌هایی است که در نورزگاه‌ها اجرا می‌شود.

ناصحی پور گفت: برپایی جشن‌ها و نوروزگاه‌ها در افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران نقش‌ بسزایی دارد.

وی افزود: در کنار نوروزگاه‌ها، ۳۰ غرفه بازارچه صنایع دستی با توجه به ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در یونسکو به منظور عرضه و فروش تولیدات شهرستان توسط هنرمندان صنایع دستی و عرضه سوغات شهرستان‌ برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای محلی و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقش مستقیم در افزایش فروش این محصولات و تولیدات و حمایت از هنررمندان صنایع دستی شهرستان دارد.

ناصحی پور گفت: در عید نوروز و ماه رمضان، ۸۶ واحد اقامتی در شهرستان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: این واحدها شامل مهمانپذیر، هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی، کمپ، اردوگاه و مجتمع است.

وی مجموع اتاق‌های اقامتی شهرستان را ۸۰۰ مورد با سه هزار و ۲۰۰ تخت‌ و کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به ‌منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

رییس ستاد اسکان و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان بیان کرد: هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش ‌و پرورش در شهرستان‌ در نوروز فعال هستند.

ناصحی پور گفت: بنا بر اعلام اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر یک پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل ۶۰ مدرسه با هزار و ۱۰۰ کلاس درس و چندین امام زاده در نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح شهرستان فعال می‌شوند.

وی از برپایی ۲ کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش هزار و ۵۰۰ نفر در روز خبر داد و گفت: همچنین سه مجتمع بین راهی در این ایام به مسافران خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: به محض ورود مسافران نوروزی به شهر، پیامک خوش آمد و لینک اطلاع رسانی برای آن ها ارسال می شود که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha