شهرکرد - ایرنا - در پی شدت گرفتن بارندگی در چهارمحال و بختیاری و لغزنده شدن جاده های استان و نیز تشدید کولاک سه شنبه شب در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری؛ تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به لغزنده بودن جاده ها بویژه در شهرستان کوهرنگ از جمله مناطق سخت گذر چلگرد و صمصامی افزود: هم اکنون تمام عوامل اجرایی و امدادی چهارمحال و بختیاری در حال برف روبی و بازنگه داشتن محورهای ارتباطی استان هستند.

خسرو کیانی سه شنبه شب اظهار کرد: هرچند بر اساس گزارش‌های رسیده تمام محورهای ارتباطی استان چهار محال و بختیاری با تلاش نیروهای راهداری باز گزارش شده است اما تردد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

کیانی میزان بارش در شهرستان کوهرنگ را نزدیک به ۸۰ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش موجب طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتگی برخی از جاده‌های روستایی خاکی و فاقد مشخصات فنی این شهرستان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر این برخی از جاده‌های روستایی شهرستان کوهرنگ که دارای آبنما هستند دچار آبگرفتگی شده‌ و تردد از این محورها امکان پذیر نیست.

کیانی یادآور شد: بر این اساس راه ارتباطی ۱۵ روستای دهستان موگویی و تعدادی روستا در بخش بازفت از جمله روستای تَبَرک به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها بسته شده است.

کیانی اضافه کرد: هرچند راه این روستاها به علت آبگرفتگی بسته شده است اما جاده‌های بین روستایی باز و همچنین ارزاق و کالاهای اساسی از جمله سوخت و آرد برای آنان تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات در هشت استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه و احتمال بارش باران و وزش شدید باد در ۲۴ استان دیگر نیز پیش بینی شده است.

در همین راستا هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران با یک درصد جمعیت کشور ۱۰ درصد آب کشورمان را داراست.