زاهدان - زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان، اطلاع رسانی درست انجام و امکانات لازم در شهرستان‌های مورد نظر استقرار یافت و در حال حاضر همه مجموعه‌ها پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز شنبه در نشست مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان چابهار اظهارکرد: در سیل اخیر زمین ها و محصولات کشاورزی در برخی از مناطق در شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری دچار خسارت شده که باید رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش به سر می‌برند تا در بارندگی‌ها دچار مشکل نشویم افزود: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بازگشایی راه ها و مسیرها یکی از مهمترین مسائل در مناطق سیل زده محسوب می‌شود که لازم است پس از اتمام بارندگی تعمیر و بازسازی شوند.

وی بیان کرد: همه تیم‌های بهداشتی باید در روستاها و مناطق درگیر سیل در جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشته باشند تا از بیماری های احتمالی جلوگیری شود.

کرمی ادامه داد: تیم‌های هلال احمر اورژانس و اورژانس هوایی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان مستقر هستند تا در مواقع بحران بتوانند با سرعت بیشتری خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به آبرسانی سیار در مناطقی که دچار قطعی آب هستند، بیان کرد: کمک‌های مردمی و خیران باید ساماندهی تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بحث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل باید بنیاد مسکن با برنامه ریزی درست پس از سیل این منازل را بازسازی کند.

برچسب‌ها