یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: منابع ادارات استان باید منجر به عدالت در شهرستانهای کمتر برخوردار مثل خاتم شود که اگر غیر از این باشد هیچ فایده‌ای ندارد .

به گزارش ایرنا، "مهران فاطمی" روز یکشنبه در شورای اداری شهرستان خاتم افزود: مهم ترین مسئله ای که در دولت مردمی سیزدهم در دستور کار قرار گرفت عدالت است و ما هم به عنوان خادم مردم پیگیر هستیم و مسئله پیشرفت و عدالت باید در اولویت اقدامات دستگاههای اجرایی باشد و همه کارهای ما منجر به تحول و پیشرفت و عدالت شود .

وی ادامه داد: هر چند اقدامات بسیار زیادی در دولت سیزدهم انجام شد اما به دلیل عقب ماندگی های زیادی که سالهای گذشته وجود داشته هنوز کاستی هایی وجود دارد و توسعه نامتوازن در استان اتفاق افتاده و لذا به مدیران استان تاکید کردیم که رویکردها باید عدالت محور باشد و البته عدالت به معنای توزیع یکسان منابع نیست.

فاطمی اظهار داشت: زمانی این فکر وجود داشت که مردم این مناطق فراموش شده هستند و البته برخی از اقدامات انجام شده باعث عقب ماندگی شهرستان هایی مثل خاتم شد و این رویکرد در دولت سیزدهم اصلاح شد و حتی در سفر ریاست محترم جمهور نیز ایشان به عنان تنها شهرستان استان در خاتم حضور یافت.

استاندار یزد گفت: تخصیص های خوبی نیز انجام و برخی از پروژه ها آغاز شد اما زمان بر است و همه تلاش و همت خود را بکار گرفته ایم تا این مصوبات بطور کامل اجرایی شود و مردم ولایتمدار شهرستان خاتم طعم شیرین خدمت را از نزدیک مشاهده کنند.

فرماندار شهرستان خاتم نیز در این جلسه گفت: این شهرستان مظلوم ترین قربانی توسعه نامتوازن استان است و مردم شهرستان در حوزه های مختلف کمبودهای زیادی به رغم ظرفیت های این شهرستان تجمل می کنند .

علی اکبریان افزود: شهرستان خاتم در حوزه دامداری و کشاورزی در استان خشک یزد، ظرفیت عظیمی است که در صورت حمایت بیشتر قطعا شکوفایی بیشتری را خواهیم داشت و یکی از نقاطی که در کشور بیشترین تولید گندم را دارد در این منطقه است.

فرماندار خاتم گفت: رفت و آمد مدیران به این شهرستان اتفاق افتاد و این حضور موثر، گره های بسیار زیادی را باز کرد و در دولت مردمی سیزدهم این حضور را شاهد هستیم .

حجت الاسلام حبیب رضا زاده، امام جمعه هرات نیز در این نشست گفت:مردم شهرستان خاتم همواره پای کار نظام بوده و هستند و علی رغم مشکلاتی که وجود دارد در راه شهدا ایستادگی کرده اند .

نماینده شورای آموزش و پرورش خاتم نیز اظهار اشت: چهار هزار و ۳۹۹ دانش آموز در شهرستان خاتم مشغول به تحصیل هستند که یک‌ چهارم آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند .

در این نشست نمایندگان آب منطقه ای، علوم پزشکی، راه و شهرسازی ،جهاد کشاورزی، بانک ملی و کشاورزی و تعدادی دیگر از ارگانها و ادارات استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده بیان نموده و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

استاندار یزد در ابتدای ورود به شهرستان خاتم در گلزار شهدای گمنام هرات حاضر و به مقام شاخ شهدا ادای احترام نمود .

خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.