تهران- ایرنا- سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه انرژی دریافتی صنایع انرژی بر کشور ابتدای سال جاری تا کنون از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: میزان مصرف برق در همه صنایع انرژی‌بر در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۷.۶ درصد افزایش داشته است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مشترکان فولادی، سیمانی و فلزی کشور در دوره چهار ماهه گرم سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۲، ۵.۶ و ۸ درصد انرژی بیشتری از شبکه سراسری برق کشور دریافت کردند.

وی افزود: رشد انرژی دریافتی همه صنایع انرژی بر در چهار ماهه گرم سال در سال جاری نسبت به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب برابر ۴.۵ و ۴.۲ درصد بوده است.

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: مشترکان فولادی، سیمانی و فلزی کشور از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۹ دی‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۵.۶، ۴.۲ و ۶.۵ درصد انرژی بیشتری از شبکه سراسری برق دریافت کرده‌اند که مصرف برق در همه صنایع انرژی‌بر در این بازه رشد ۵ درصدی داشته است.

رجبی مشهدی در خصوص تأمین برق مورد نیاز صنایع انرژی‌بر در نخستین ماه زمستان سال جاری نسبت سال گذشته گفت: مشترکان فولادی، سیمانی و فلزی کشور از ابتدای زمستان سال جاری تا تاریخ ۲۲ دی‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب برابر ۲۶.۵، ۱۸.۷ و ۸.۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته از شبکه برق دریافت کرده‌اند که این میزان رشد در همه صنایع انرژی‌بر در این بازه زمانی ۱۷.۶ درصد بوده است.