کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: شهرداری ها برای ساخت مجموعه های ورزشی و درمانگاه در محله ها، پروانه رایگان بدهند و از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی" روز پنجشنبه در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مردم شریف و عزادار کرمان و شهادت جمعی از هموطنان ، افزود: قرارگاه جایگاه بسیار خوبی در کشور پیدا کرده و با توجه به اثربخشی فعالیت ها، این قرارگاه بعنوان الگوی برای استان های دیگر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند که در محله های هدف شاهد افزایش رضایتمندی و تحول هستیم ولی باور داریم که می توانیم اقدامات بزرگتری را رقم بزنیم.

عبداللهی گفت: مدیران خانه محله ها را بعنوان نماینده استاندار در محله ها تعیین کرده ایم و مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید به مطالبات و پیگیری های آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: خدمت به محله های محروم و مردم نیازمند، توشه آخرت و وظیفه ذاتی ما بعنوان خدمتگزاران مردم و کارگزاران نظام است.

استاندار البرز گفت: اکنون براساس بررسی ها و مصوبه جدید ۶۷ محله محروم و کمتر برخوردار در استان داریم و باید تمامی تمرکز مدیران و بویژه شهرداری ها به این سمت معطوف شود.

وی افزود: طی ابلاغی از شهرداران استان خواسته ایم که تمامی درآمد حاصل از ارزش افزوده را در محله های محروم و با هدف ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها، هزینه کنند.

محله ها باید به شکل هیات مدیره ای، اداره شوند

عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که محله ها باید به شکل هیات مدیره ای، اداره شوند و اعضا می توانند معلم، روحانی، بانو، جوان و ریش سفید محله باشند.

وی افزود: مدیران خانه محله ها باید به تمامی موضوعات محل اشراف داشته باشند و برای رسیدگی به نیازمندان و حل مشکلات محل پیگیری و مطالبه کنند.

استاندار البرز گفت: نباید در محله ها اموری جزیی همانند آسفالت، جدول گذاری، بوستان محلی، نظافت، ایجاد سرویس های بهداشتی، ایجاد سرای محله و فرهنگسرا، باقی مانده باشد.

وی افزود: شهرداران باید در ابعاد مختلف آبادانی و ارتقا زیرساخت های محله ها، ورود جدی داشته باشند.

عبداللهی با بیان اینکه عمر مسوولیت ها کوتاه است و فقط خدمت به مردم باقی می ماند، افزود: راز محبوبیت بین مردم و ماندگاری در پست ها و جایگاه ها، خدمت صادقانه است، خیر دنیا و آخرت در حل مشکلات و خدمت به مردم قرار دارد.

استاندار البرز گفت: ساخت اراضی قولنامه ای با کاربری مسکونی، بدون مانع است و مادامی که تخلفی در احداث صورت نگیرد، مشکلی برای ادامه کار ندارند.

وی افزود: می توانیم نیازمندان واقعی را شناسایی و حمایت کنیم تا هیچ نیازمندی در معابر تکدی گری نکند.

عبداللهی با اشاره به روند بارندگی ها در کشور و همچنین البرز، گفت: به این ترتیب با بحران جدی آب مواجه می شویم و ضرورت دارد که از هم اکنون نسبت به مدیریت مصرف آب خانگی، کشاورزی و صنعتی اقدام شود.

وی افزود: ساخت استخر در ویلاهای استان، غیرمجاز است و شهرداران از اعطای پایان کار به ویلاهای دارای استخر و چاه غیرمجاز، خودداری کنند.

تاکید استاندار البرز بر انتخاباتی پرشور

استاندار البرز همچنین به انتخابات اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و مشارکت بالا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری مورد تاکید و انتظار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) است و باید انتخاباتی سالم، امن و با رقابت و مشارکت بالا را برگزار کنیم.

در این نشست مدیر خانه محله شهرک مسکونی ابریشم در شهرستان چهارباغ با ارائه گزارشی، مسائل و مطالبات محله را بیان کرد و استاندار البرز نیز دستور لازم جهت پیگیری برای رسیدگی به موارد مطرح شده، صادر کرد.