اراک- ایرنا - آفات و بیماری‌ها در معرض تنها ذخیره گاه بلوط سرسختی شهرستان شازند و آخرین ذخیره جنگلی بلوط زاگرس غرب کشور و استان مرکزی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، تنها ذخیره‌گاه بلوط سرسختی شهرستان شازند در استان مرکزی که بازمانده از جنگل‌های زاگرسی است، با مساحت ۲۱۰ هکتار و هسته مرکزی ۲۲ هکتار است که به گفته مسئولان، آفات و بیماری‌ها آن را تهدید می‌کند.

کارشناسان امر معتقدند که با انجام کار تحقیقاتی و بهره‌گیری از روش‌ها و مبارزه‌های بیولوژیکی، زمینه رفع این مشکل در منطقه فراهم می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: این ذخیره گاه با دارا بودن ۲ هزار و ۱۱۱ اصله درخت در جاده ارتباطی شهرستان شازند- هندودر و آستانه قرار گرفته‌ است.

«مسعود عبداللهی », متوسط ارتفاع منطقه را ۲ هزار و ۲۴۵ متر از سطح دریا عنوان کرد و افزود: طرح توسعه ذخیره‌گاه بلوط سرسختی شهرستان شازند به وسعت ۵۵۰ هکتار در سال ۹۸ انجام و اکنون وسعت این منطقه به ۷۶۰ هکتار افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: آفات و بیماری‌ها از جمله پروانه جوانه خوار و پروانه برگ‌خوار از جمله مشکلات آخرین ذخیره‌گاه جنگلی بلوط زاگرس غرب کشور و استان مرکزی به شمار می‌رود.

شهرستان شازند در ۳۳ کیلومتری اراک، مرکز استان مرکزی قرار دارد.