۶ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85488664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفات در ۱۲۵ هکتار از اراضی استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با آفات تاکنون در ۱۲۵ هکتار از اراضی استان انجام و عملیات همچنان ادامه دارد.

«قاسم قدمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مبارزه با سن از ششم فروردین‌ماه سال جاری شروع شد و تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار عملیات مبارزه با سن مادر و پوره در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: مبارزه با پوره به دلیل گرمای هوا بیشتر در منطقه ساوه انجام شده و مابقی شهرستان‌های استان نیز از هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از مجموع مزارع گندم و جو استان حدود ۶۰ درصد آلودگی آفات دارند.

قدمی با بیان اینکه هزینه سم‌پاشی در هر هکتار حدود پنج میلیون ریال است، اظهار کرد: ۸۰ اکیپ شبکه مراقبت، مزارع ۱۲ شهرستان استان را رصد و کار مبارزه با آفات و بیماری‌های مزارع را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص نوع آفات از راه‌های مختلف از جمله فضای مجازی، دهیاری‌ها و شوراها انجام می‌شود که کشاورزان نسبت به نوع آفت و سم مورد نیاز مطلع و نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: اقدام مبارزه علیه آفات دیگر به جز سن مادر و پوره نیز برای ۴۰ هکتار از اراضی استان انجام شده است.

قدمی اضافه کرد: آفت‌هایی که امسال به دلیل بارندگی با آن مواجه هستیم آفت زنگ زرد است که در ۵۰ هکتار از اراضیی وجود داشت.

وی عنوان کرد: همکاری کشاورزان در بحث مبارزه با آفات امسال مطلوب بود، اما متاسفانه همکاری مناسبی در خصوص مبارزه با علف هرز صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید:

مبارزه با علف‌های هرز در ۱۱هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع استان مرکزی انجام شد

وی تاکید کرد: کشاورزان باید توجه داشته باشند در کنار تاثیر منفی علف هرز بر کمیت محصول به دلیل مصرف آب و کود، زمینه آلودگی خاک به بذر گیاه هرز و رشد آن در سال‌های آینده نیز ایجاد می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به لزوم همکاری کشاورزان در خصوص مبارزه با علف هرز، عنوان کرد: نیاز است ضد عفونی بذر زمان کاشت انجام و بعد از برداشت نیز نسبت به شخم خاک برای از بین بردن کنه و سوسک قهوه‌ای اقدام شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha