اراک - ایرنا - رییس کل دادگستری و رییس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی گفت: ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد این استان امسال با مشارکت نیکوکاران و خیران از بند رها شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دادگستری استان مرکزی،حجت‌الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» افزود: ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال میزان بدهی این زندانیان بود.

وی بیان کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، به میزان بیش از ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۴۹ میلیارد ریال بود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان از محل کمک‌های مردمی بیش از ۴۲ میلیارد ریال است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: اکنون تعداد ۱۴۰ زندانی جرایم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی با رویکرد تحولی خود بر آن است تا حد امکان و در چهارچوب قوانین و مقررات «حبس زدایی» را اجرا کند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در جرائم غیرعمد و مالی حضور و نگهداری زندانی در زندان مشکلی را حل نخواهد کرد و در برخی موارد باعث آسیب‌های اجتماعی و ناپایدار کردن کانون خانواده‌ها می‌شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: شماره حساب های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.